י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
גנץ יהיה רה"מ?

אברמוביץ': "אני מבין את נתניהו מול ימינה"

הפרשן אמנון אברמוביץ' מ'חדשות 12' התייחס להרכבת הממשלה, והביע דעתו על מעמדו של גנץ בממשלה • ומהי הערכתו, האם נתניהו יכניס את ימינה לממשלה?

אברמוביץ': "אני מבין את נתניהו מול ימינה"
אמנון אברמוביץ צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

לקראת השבעת הממשלה ה-35, לאחר דרמות פוליטיות רבות ותהפוך לממשלה הגדולה ביותר בתולדות המדינה, הפרשן הפוליטי אמנון אברמוביץ' מ'חדשות 12' התייחס בראיון לניסים משעל וגיא פלג ברדיו 103FM לנושא וענה על השאלה - האם בני גנץ עתיד להיות ראש ממשלה בעוד כשנה וחצי? בהמשך, התייחס אברמוביץ' למעמדה של מפלגת ימינה, ואמר: "אני די מבין את נתניהו מול ימינה. או שהם יהיו בפנים או שאם יהיו בחוץ".

העיתונאי אמנון אברמוביץ' מתח ביקורת על הממשלה שתושבע ואמר כי הוא "לא חושב שכול אדם בר דעת יכול להיות נרגש אלא נרגז כאשר ממשלה קמה בתירוץ של משבר כפול, גם ביולוגי וכלכלי, קורונה וקטסטרופה כלכלית, וכל סדר העדיפות שלה הוא סביב הגנתו של נאשם בפלילים. זו הממשלה הבזבנית ביותר בתולדות ישראל שממציאה משרדים שלא היו ולא נבראו. בשלב זה עם 34 שרים ו-12 סגני שרים". הוא סבור כי בניגוד לטענות של נתניהו וגנץ, האפשרויות שעמדו על הפרק לא היו רק ממשלת האחדות ובחירות רביעיות. "היו אפשרויות ביניים הרבה יותר ערכיות, הרבה יותר מוסריות והרבה יותר חסכוניות".

גיא פלג תהה מדוע אברמוביץ' אינו שמח מכניסתו של ח"כ אבי ניסנקורן (כחול לבן) לתפקיד שר המשפטים במקומו של ח"כ אמיר אוחנה (הליכוד). "אני חושב שהוא עו"ד מומחה לדיני עבודה ואיש מצוין למשאים ומתנים, אדם ישר וערכי, אבל לא זו השאלה. מה שעמד על הפרק זה לא האם אוחנה ימשיך להיות שר המשפטים ואם נתניהו יוציא לפועל את זממו להחריב את מערכת המשפט, היו כאן אפשרויות אחרות. כאשר שר המשפטים של כחול לבן, ועדת חוק ומשפט היא של נתניהו - לכן הסוגייה הפרסונלית לא רלוונטית לדיון", השיב לו אברמוביץ'.

הוא הביע את דעתו על האפשרות שהסכם הרוטציה יתממש ואכן גנץ יכנס לתפקיד ראש הממשלה בתום תקופת כהונתו של נתניהו. "גם אם בני גנץ בעוד שנה ו-8 חודשים יקבל את ראשות הממשלה הוא לא יהיה ראש ממשלה אמיתי, למה? אין פרלמנט בעולם, אין מתמטיקה כזו, של ראש ממשלה עם 19 מנדטים מול בלוק מוצק של 59 ואופוזיציה נבגדת, זועמת וכועסת. הבג"ץ האחרון קובע שהכנסת היא הריבון ולכן כנסת בה בני גנץ יהיה במיעוט וגם יו"ר הכנסת יהיה לעומתי, יריב לוין, אין לו שום סיכוי להיות ראש ממשלה של ממש, גם אם יהיה ראש ממשלה בתואר".

בצעד מפתיע הכריזו חברי ימינה כי ילכו לאופוזיציה, זאת כמחאה על כך שלא קיבלו את ראשות המשרדים שרצו. הפרשן המדיני הודה כי "ייתכן שיהיו בפנים, ייתכן ויהיו בחוץ, אבל פה אני די מבין את נתניהו מול ימינה. זו פדרציה של 4 מפלגות, יש להם 6 מנדטים וכדי להשביע את רצונם הם רוצים לפחות 4-3 תיקים בעלי משקל, זה לא מזדווג יחד. חוץ מזה שנתניהו מבחינתו לראות את בנט ושקד בחוץ - בכל זאת מגיעה לו גם קצת נחת". הוא הוסיף כי "הוא משאיר את סער בחוץ אבל כל היריבים הפוטנציאלים האחרים, למעט ברקת, הוא מצליח להשביע את רעבם. את גלעד ארדן הרחיק מעבר לים, אדלשטיין קיבל את משרד הבריאות. הוא צריך לקחת בחשבן שיכול להיווצר מוקד של מרמור או של מרמור אקטיבי"

עריכה: עופרי גליכמן, רדיו 103FM

בני גנץ ממשלת אחדות אמנון אברמוביץ רדיו 103 FM

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד