י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"כמו מחנה צבאי סגור"

גם אחרי ל"ג בעומר: המצור על מירון נמשך

חייהם של תושבי מירון הפכו באחרונה לסיוט ומסתבר שגם לאחר יום ההילולא של רשב"י המשטרה שומרת על נוכחות מסיבית ומציבה מחסומים בכניסה ליישוב • "יש כאן כוחות ענקיים שמשחקים משחקי מלחמה. כואב הלב לראות את המושב כמו מחנה צבאי סגור" • כל הפרטים

גם אחרי ל"ג בעומר: המצור על מירון נמשך
אילוסטרציה צילום: דוד כהן/פלאש 90

כבר למעלה משבוע שתושבי מירון חיים תחת נוכחות משטרתית מסיבית ואינם יכולים להכניס ליישוב אורחים וקרובי משפחה. עשרות שוטרים עדיין מפטרלים במירון, למרות של"ג בעומר כבר מאחורינו וסכנת ההתקהלות כבר לא קיימת באזור מירון.

כזכור, כחלק מהתקנות שננקטו נגד התפשטות נגיף הקורונה, הממשלה החליטה לאסור עלייה לאנשים ללא אישורי כניסה להר מירון, וזאת במטרה למנוע התקהלויות מחשש לגל שני של הדבקה בנגיף. אולם, כאמור למרות של"ג בעומר עבר - הסגר על מירון עדיין קיים.

תושבי היישוב ששוחחו עם'בחדרי', מלינים כי מדובר בצעד תמוה שהופך את חייהם לבלתי נסבלים. בנוסף, אומרים התושבים בתסכול, כי בזמן שהמדינה חוזרת לשגרה וקניונים נפתחים והחופים מלאים ברוחצים, אין שום סיבה לסגור עדיין את היישוב מירון.

התושבים ציינו כי הם היו צריכים ללכת עם תעודת זהות גם בשבת מחשש שייעצרו על ידי המשטרה. "זו תחושה מאוד לא נעימה, ולחינם", סיכמו.

ואכן, בתיעוד שהגיע ל'בחדרי חרדים' בערב שבת, נראים ניידות המשטרה במירון כשהם מבצעים עדיין חסימה בכניסה ליישוב ובודקים את הנכנסים והיוצאים מהיישוב.

קובי לוין, חבר המועצה אזורית מרום הגליל מטעם הישוב מירון, אמר ל'בחדרי': "ביום רביעי הם חילקו את המושב לשניים ולא נתנו לעבור רגלית בתוך המושב לצד הדרומי שלו. הגשנו על כך עתירה לבית המשפט והצגנו שמות של שוטרים שמבצעים את הסגר, ואז המשטרה ירדה קצת מהעניין ואישרה לתושבי מירון להסתובב עם תעודת זהות בכל היישוב".

עוד הוסיף קובי לוין: "יש כאן כוחות ענקיים שמשחקים משחקי מלחמה, כל הזמן סיורים, מחסומים בתוך היישוב, בכניסות ליישוב ובצמתים הרחוקים. כואב הלב לראות את המושב כמו מחנה צבאי סגור".

ממשטרת ישראל נמסר כי היא מיישמת את החלטת הממשלה, ומחר (ראשון) יוסרו המחסומים והבדיקות מהיישוב ומציון הרשב"י.

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד