י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
מעודדת הגירה

גרמניה באה לקראת המהגרים היהודים

מדינת גרמניה, שלפני למעלה מ-70 שנה פעלה לגרש יהודים משטחה כידוע, עושה בימים אלה את ההיפך הגמור ומעודדת הגירה יהודית במתן הקלות והסרת חסמים

גרמניה באה לקראת המהגרים היהודים
שגריר ארה"ב בגרמניה בחיידר צילום: באדיבות המצלם

יהודים שמתעדים להגר גרמניה ממדינות ברית המועצות לשעבר, יקבלו הקלות בחוקי ההגירה.

הכללים החדשים ישפיעו בעיקר על יהודים מבוגרים ונכים. מהגרים יהודים בני 60 ומעלה, כמו גם מבוגרים בעלי מוגבלויות בכל גיל, לא יידרשו עוד להשתתף ב"השתלבות בחברה הגרמנית". תקנות הנוגעות לאיחוד משפחות להורים ולבני זוג יהודים יהיו קלות יותר. היום כדי לקבל אזרחות גרמנית, נדרשים מהגרים לעבור מבחן כדי לראות שהם בקיאים בתרבות הגרמנית.

גרמניה נמצאת כבר זמן רב יעד פופולרי עבור מהגרים יהודים ממדינות ברית המועצות לשעבר, והיא מונה יותר מ-200,000 מהגרים מאז שנות התשעים, אתר JTA מדווח, כי בעשורים האחרונים הופרדו מספר גדל של משפחות בגלל כללי הגירה קפדניים.

בהצהרה שפורסמה בסוף השבוע שעבר, הצהיר ג'וסף שוסטר, נשיא מועצת היהודים המרכזית בגרמניה, כי "עם הכללים החדשים לגבי מהגרים יהודים, הממשלה הפדרלית קיבלה החלטה אחראית חברתית, תוך מילוי אחריותה ההיסטורית, ועל כך הקהילה היהודית אסירת תודה".

שוסטר הוסיף, כי "כך אנו מקווים כי בקרוב הכללים החדשים ישפיעו". בגרמניה דווח, כי הקהילות היהודיות מאבדות כ-1000 חברים מדי שנה שהולכים לעולמם, כך שההגירה של יהודים ממדינות חבר העמים לשעבר היא ברכה עבור היהודים בגרמניה.

יותר ממחצית היהודים המגיעים לגרמניה מצטרפים לקהילות יהודיות שם, כך דיווח האתר הגרמני Jüdische Allgemeine. על פי המועצה המרכזית, המספר הוא גבוה בכמעט 90 אחוז במקרים מסוימים.

יהודים גרמניה הגירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד