י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
ברקע הפעולות האחרונות

צבי יחזקאלי: "המערכה מול איראן עמוקה משחושבים"

הפרשן הצבאי צבי יחזקאלי 'חדשות 13' על התקיפות האיראניות ואיומו של נסראללה על ישראל: "לא יהיה פשוט להוציא את איראן מסוריה - הם לא פראיירים"

צבי יחזקאלי: "המערכה מול איראן עמוקה משחושבים"
צבי יחזקאלי צילום: מתוך פייסבוק

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה אמר השבוע (רביעי) כי לדבריו: "ישראל רואה ביכולת ייצור הטילים על אדמת סוריה איום, ולכן היא תוקפת את כל מה שקשור בייצור טילים בסוריה", ואף איים: "אם המצב הזה יימשך, ישראל עשויה לעשות טעות שתוביל לפיצוץ באזור כולו". הפרשן לענייני ערבים צבי יחזקאלי מ'חדשות 13' שוחח עם ניסים משעל והתייחס לסוגייה האיראנית.

אחרי שנשמעו קולות ממערכת הביטחון ונוצרה תחושה שהאיום האיראני בסוריה לקראת פתרון, יחזקאלי אמר: "אני חושב שהתחדשה ההבנה הישראלית שהמציאות לא נראית כמו שתוארה בשבוע שעבר על ידי בכירים ישראלים, שאנחנו מוציאים את האיראנים מסוריה. ישנה הבנה ישראלית שיש כנראה עוד ועוד בסיסים, גם תת קרקעיים שאיראן בונה. איראן הבינה שישראל תוקפת כל מערך טילים וכל נשק שנכנס מאיראן לעיראק ולסוריה. הייתי נתלה בדברים נסראללה שאמר 'שהישראלים אמנם תוקפים אבל איראן לא תצא מסוריה'. אם תסתכל על כל ההשקעה של איראן בסוריה – זה לא רק השקעה בבסיסי טילים או בבסיסים תת קרקעיים. היא משקיעה המון כסף, מכסף שאין לה, באדמות, בבניית מתקני הטפלת מים ובבניית תשתיות, מכיוון שהסיפור האיראני בסוריה הוא סיפור עתיק יומין של השיעה. האיראנים באים לתקן עוול היסטורי של 1350 שנה. לכן, לומר שהמתקפות הוציאו את איראן מסוריה זאת טעות. אני חושב שדווקא על הרקע הזה הגיע לפה מזכיר המדינה האמריקני, כדי שישראל תאמר לו שהסיפור בסוריה לא נגמר. יש עוד קרב גדול במזרחה של סוריה שם איראן בונה את אותם בסיסים".

כלומר, אנחנו צריכים להבין שלא יהיה פשוט להוציא את איראן מסוריה על אף כל התקיפות שלנו.

"נכון. זה גם האיום של נסראללה שאמר השבוע שהוא 'מזהיר את ישראל מטעות שתוביל לפיצוץ'. זאת אומרת שהוא בא ואומר שישראל הולכת בשדה מוקשים - נדמה שזה לא מתפוצץ אבל יכול להיות רגע של פיצוץ. אני חושב באופן אישי שהאיום הזה בא מתוך חולשה. האם יש רגע שישראל באמת תעלה על מוקש וחזבאללה ישנה את האופי של התגובה? אני לא יודע. אבל אני כן יודע שהמערכה עמוקה יותר ממה שאנחנו חושבים. זה מצריך מאיתנו לחשוב, כמה שנים אנחנו תוקפים בתוך סוריה ואיראן מחזקת את הקיום שלה. זאת אומרת שהאיראנים שם כדי להישאר ולא כדי לעזוב".

מנקודת ראותך אנחנו צריכים להמשיך המתקפות האלה.

"המתקפות הללו הן נקודת זכות לישראל שלא נרתעה בכל פעם שהרוסים אמרו להיזהר וקאסם סולימני ירה כמה מרגמות. גם צריך לקחת בחשבון שתבוא תגובה איראנית כזאת או אחרת, לא באותה פרופורציה לעומת מה שישראל עושה. אני חושב שבסופו של דבר המתקפות של ישראל בסוריה הן בסוג של משוואה מאוד נכונה. כל העיניים נשואות בעיקר לצפון. יש סיפור לא פשוט עם נסראללה, עם המצב הכלכלי בלבנון ועם ההשתלטות האיראנית. אנחנו בעצם לפני הפתרון של הסיפור הזה ולכן צריך לשים לב לחזית הצפונית. ישראל תוקפת, אבל יש לנו שם אויב לא פראייר. איראן ונסראללה הם לא אויבים שבאו להיעלם".

עריכה: רון שהין, רדיו 103,FM
צבי יחזקאלי עימות איראן ישראל רדיו 103 FM

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד