י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
הנסיבות בבדיקה

שגריר סין בישראל נמצא ללא רוח חיים בביתו

על רקע המאבק בנגיף הקורונה, שגריר סין בישראל, דו וויי, נמצא הבוקר ללא רוח חיים במיטתו. הנסיבות בבדיקה

שגריר סין בישראל נמצא ללא רוח חיים בביתו
מימין: שגריר סין בישראל צילום: באדיבות המצלם

שגריר סין בישראל, דו וויי, נמצא הבוקר (ראשון) ללא רוח חיים במיטתו. די וויי, בן 58 נשוי ואב לבן, החל את תפקידו לפני תקופה קצרה, בשיא משבר הקורונה. רעייתו ובנו לא נמצאים בארץ איתו.

הוא הגיע ב-15 לפברואר לישראל ושהה בבידוד שבועיים, הגיש כתב אמנה (בנוהל קורונה) בסוף חודש מרץ והיה דיפלומט מקצועי. בתפקידו הקודם שימש כשגריר סין באוקראינה. את כתב האמנה הוא לא הגיש לנשיא ריבלין בגלל הקורונה, אלא כהכרה באמנה שלו.

בחודש מרץ פרסם השגריר מסר מיוחד לאזרחי ישראל וציטט את התלמוד. "העולם מתמודד עם אתגר גדול של מגפה וישראל מושפעת. אנו בהחלט מבינים מה עובר עליכם עכשיו. מבקשים להעביר לכם מסר של תמיכה לקרב נגד המחלה. חזק ואמץ. סין איתכם".

כזכור, מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו, תקף את סין בעניין החשש הביטחוני משיתוף הפעולה הכלכלי עם סין ואמר מספר משפטים שהרגיזו מאד את הסינים, שגרירות סין בישראל פרסמה הודעה נחרצת בעניין.

בתגובה של השגרירות לדברים של מייק פומפאו על סין, הגיבו הסינים. "אנו סומכים על כך שהחברים היהודים לא רק מסוגלים להביס את הנגיף, אלא גם את ה"וירוס הפוליטי", ובוחרים את דרך הפעולה המשרתת את האינטרסים הטובים ביותר".

עוד אמרו הסינים, "מדענים עדיין לא זיהו את מקור הנגיף, במהלך החודשים האחרונים, יותר ויותר מחקרים מראים כי הנגיף במקומות שונים שייך לזנים שונים, וחולים ממדינות רבות כלל לא מקיימים קשר עם סין. כל הגורמים המסובכים הללו מדגימים כי התחקות אחר מקור היא מדע רציני, אותו צריך ללמוד בקפידה בהקשר עולמי עלינו לתת לעובדות לדבר בעד עצמן ולא להטעות אחרים בשקרים".

השגרירות הסינית שיבחה את ממשלת ישראל על הטיפול בנגיף: "אנו גם רוצים לברך את ממשלת ישראל על הנהגה מצוינת והישגים מדהימים בקרב נגד הנגיף. ההצלחה של ישראל מוכיחה כי אנו בהחלט יכולים להיות מסוגלים להכיל את הנגיף, כל עוד אנו פועלים מוקדם ומוודאים כי בטיחות האנשים קודמת לכל."

השגרירות ציטטה את ההיסטוריון הישראלי המפורסם פרופסור יובל נח הררי שאמר, "הנוגדן האמיתי למגיפה אינו הפרדה, אלא שיתוף פעולה".

שגריר סין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד