י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

יו"ר 'חיים לילד' הרב ראובן סקלר נפגש עם פרופ' סורקין ודן עמו על השפעת מחלת הקורונה על פעילויות חולי מחלות הריאה

במהלך הפגישה התייעץ הרב סקלר עם פרופ' סורקין על האפשרויות להמשיך לארח חולים במלונית ים המלח, וכן על האפשרות, באם קיימת, לארגון מחנה רפואי קבוצתי בים המלח ובשוויץ • בתום הפגישה סוכם על המשך הבדיקה בשיתוף עם רופא העמותה, מבכירי רופאי ריאות ילדים מביה"ח שיבה תה"ש, ומציאת דרכים לקיומם של המחנות החשובים כ"כ לבריאותם של החולים

יו"ר 'חיים לילד' הרב ראובן סקלר נפגש עם פרופ' סורקין ודן עמו על השפעת מחלת הקורונה על פעילויות חולי מחלות הריאה
פגישת סקלר עם פרופ' סורקין צילום: חיים לילד

יו"ר חיים לילד הרב ראובן סקלר נפגש עם פרופ' אליהו סורקין מנהל יחידת טיפול נמרץ בבית החולים מעייני הישועה, ודן עמו על דרכי הפעילות בשגרת הקורונה החדשה.  

זה למעלה משני עשורים שבין יתר הפעולות שחיים לילד עושה לטובת חולי סי אף,  מעניק הארגון אירוח לקבוצות חולי מחלות הריאה במלונית בים המלח, ובחודשי הקיץ החמים היא מטיסה אותם לשוויץ למחנה נופש בריאותי בינות להרי האלפים הקרירים תוך מתן הטיפולים הנדרשים.

ארגון חיים לילד שוכר מלון מפואר על כל חמשת קומותיו, משנע ציוד רפואי יקר ערך, מזון בריא על טהרת הכשרות. המלון מלווה ע"י רופאים ופיזיותרפיסטים מקצועיים מבית החולים תל השומר.

עתה, עם התפשטות נגיף הקורונה, נפגש יו"ר הארגון הרב סקלר עם מנהל מחלקת כתר קורונה ומנהל יחידת טיפול נמרץ בבית חולים מעייני הישועה, פרש לפניו תכניות לוגיסטיות ואת אפשרויות הפעילויות בתקופה זו של הקורונה.

פרופ' סורקין שיבח את הפעילות של הארגון אותו הוא מכיר שנים רבות, עוד מאז שהיה מנהל מחלקת טיפול נמרץ באיכילוב.

חולי סי אף שומרים על עצמם במהלך כל השנה על היגיינה ובפרט בעת הזאת עקב רמת החיסון שלהם הם נשמרים ביותר וחלקם הגדול גזרו על עצמם בידוד מרצון.

במהלך הפגישה התייעץ הרב סקלר עם פרופ' סורקין האם אפשרי והכיצד להמשיך לארח חולים במלונית ים המלח, וכן על האפשרות, באם קיימת, לארגון מחנה רפואי קבוצתי בים המלח ובשוויץ. בתום הפגישה סוכם על המשך הבדיקה בשיתוף עם רופא העמותה, מבכירי רופאי ריאות ילדים מביה"ח שיבה תה"ש, ומציאת דרכים לקיומם של המחנות החשובים כ"כ לבריאותם של החולים.

בימים אלה עקב המצב ישנם מטפלי פיזיותרפיה רבים  אשר נכנסו לבידוד עקב המגע הישיר עם החולים . מכיוון שהחולים לא יכולים לחכות מספר שבועות עד לבירור או להחלמתם והם חייבים לקבל טיפולי פיזיותרפיה פעמיים ולעיתים אף שלוש פעמים ביום, הגיעו לחיים לילד בקשות לקבל מכשירי ווסט יקרים.

חיים לילד הינו הארגון היחיד בארץ המעניק לחולים מכשירי ווסט וכאן נרתמו מתנדבי האגודה להשגת מכשירים במהירות שיא, כמו גם תרופות יקרות המוגדרות כמצילי חיים אשר אינם מוכרות בסל הבריאות ועלותן כ-140,000₪ לכל חודש. על אף הסגר וביטולי הטיסות, התרופות עשו את דרכן הארוכה במטוסים הפרטיים שהגיעו לישראל וניתנו מיידית לחולים שחיכו לזה בכליון עיניים.

 

חיים לילד שימי סקלר פרופסור אליהו סורקין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד