י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
עימות במליאה

ליברמן בדברי בלע על דוד המלך; ליצמן וגפני תקפו

טקס השבעת הממשלה החדשה נתן הזדמנות לאביגדור ליברמן שעלה לנאום ותקף את ההסכם הקואליציוני, תוך שהוא מסית נגד החרדים ומדבר סרה על דוד המלך • גפני וליצמן לא נשארו חייבים

ליברמן בדברי בלע על דוד המלך; ליצמן וגפני תקפו
ליצמן גפני וליברמן צילום: דוברות הכנסת

במהלך הדיון במליאה שהיה אמור להיות חגיגי ובו הוצגה הממשלה ה- 35 שיוצאת היום לדרך, ניצלו חברי הכנסת את ההזדמנות כדי להתנגח האחד בשני. מה היה הנושא? איך לא - נושאי דת ומדינה. חבר הכנסת ליברמן הסית ואמר דברי בלע על דוד המלך. הנציגים החרדים לא נשארו חייבים.

בין דבריו התייחס ליברמן להסכמים בין הליכוד לסיעות החרדיות. "כבר שנים מלווה אותנו מחלוקת חריפה בתוך העם בנושא השוויון בנטל. בחודש יולי 2018, סוף סוף, הובא לכנסת חוק גיוס בני הישיבות כהצעת משרד הביטחון. לא של פוליטיקאים, אלא של משרד הביטחון. החוק עבר בקריאה ראשונה וזכה לשבחים רבים מכל עבר וקודם כל, מראש הממשלה בעצמו, שאמר שמדובר בחוק ממלכתי ומאוזן". 

"אחרי ההצבעה בקריאה ראשונה לפתע פתאום הודיע שר הבריאות דאז יעקב ליצמן, שהוא מתנגד. ומה הפלא? ראש הממשלה התקפל מיד" תקף ליברמן.

"ומה שמופיע בהסכם הקואליציוני עכשיו זה חוק מרוקן מתוכן, עלבון לכל אלו שמשרתים בצה"ל, משרתים במילואים, עובדים ומשלמים מיסים. אבל מה שמופיע בסעיף 10 בהסכם עם יהדות התורה ובמקביל גם בהסכם עם ש"ס, זו לא רק התחייבות לחוק בגרסת מועצת גדולי התורה, אלא גם התחייבות להעביר חוק להשתמטות מצה"ל במסלול עוקף בג"ץ, במידה והבג"ץ יתערב". 

ליברמן תקף את ראשי כחול לבן. "אני רוצה לראות איך שני הרמטכ"לים לשעבר יצביעו על חוק ההשתמטות במסלול עוקף בג"ץ". הוא ציין כי "דווקא על רקע הקורונה, והעבודה המצוינת שעשו חיילי פיקוד העורף בבני ברק ובשכונות החרדיות בירושלים, וביישובים ערביים, היו צריכים להגיע למסקנה הפוכה, שחייבים לגייס את כל תלמידי הישיבות, ואת כל בני המיעוטים, לשירות פעיל במסגרת פיקוד העורף. להקים שם חטיבה נפרדת לחרדים וחטיבה נפרדת לבני מיעוטים, שיטפלו בנושאים קהילתיים במסגרת שירות צבאי, בתוך הקהילות שלהם". 

יו"ר ישראל ביתנו שניהל מערכת בחירות על רקע גב גיוס החרדים אמר: "אני מודיע מראש שברגע שחוק הגיוס יעבור בנוסח של מועצת גדולי התורה ולא בנוסח של משרד הביטחון, באותו הרגע אגיש עתירה לבג"ץ". בהמשך דבריו ציטט ליברמן את הרמב"ם, והביא ראיה כי חייבים ללמוד ולעבוד. "כל מי שיעסוק בתורה ולא יעשה מלאכה ויתפרנס מן הצדקה, הרי זה חילול השם". עוד הוא ציטט "וכל התורה שאין עמה מלאכה סופה בטלה וגוררת עוון". 

הערה: את דבריו של ליברמן נגד דוד המלך לא ניתן להביא באתר שומר מצוות.

חבר הכנסת משה גפני עלה לנאום לאחר חבר הכנסת ליברמן ואמר: "אני מוחה על דברי ליברמן, אני מודע שזה מה שהוא מחפש, שנגיב לו אבל אין ברירה, הוא דיבר נגד דוד מלך, פשוט בושה וחרפה! הוא לא מבין מה הוא מדבר, הוא מדבר על דוד המלך כל מיני שטויות אני מציע לו שיתחיל ללמוד בכיתה א... מה הוא דיבר על הרמב"ם".

עוד אמר חבר הכנסת גפני על דברי ליברמן. "הוא עשה פה שחיתות ממדרגה ראשונה, אני מוחה על זה בכל תוקף, בושה שהוא דיבר על דוד. המלך בצורה שהוא דיבר". בהמשך דבריו שיבח גפני את חברי כחול לבן ואמר:"היה להם אומץ, גנץ ייזכר היסטורית, אם לא הייתם עושים את זה אי אפשר היה להקים ממשלה היינו הולכים לבחירות עם קורונה שמכה בנו שצריך להתמודד עם הגירעון ולעמוד מול העולם עשיתם מעשה ציוני שהוא נכון והיה צריך לעשות את זה".

קודם לנאומו של ליבמרן, עלה לנאום יו"ר יהדות התורה יעקב ליצמן שאמר, כי "שוב הוכח שמי שנלחם במסורת ישראל, בשבת קודש ובציבור החרדי, סופו שינחל מפלה. לתשומת לבכם איווט ליברמן ויאיר לפיד". 

ליצמן ציין, כי "יהדות התורה הוכיחה לאורך כל מערכות הבחירות ולאורך המו"מ דבקות במטרה, עמידה על העקרונות והערכים שחשובים לנו, לצביון היהודי, למסורת ישראל ולסטטוס קוו".

על תפקידו הצפוי במשרד הבנוי אמר ליצמן. "אני נערך לעסוק בבינוי. בזכות של כל אזרח לקורת גג. אני מגיע לתפקידי החדש במשרד השיכון בחרדת קודש ובתחושת שליחות עמוקה. מי ייתן ויהיה בידי הזכות להביא לשינוי המצב ולפתרון נכון למצוקת הדיור הפוקדת את כלל המגזרים והאוכלוסיות - אהיה שם בשביל כולם. המצוקה שייכת לכלל האוכלוסיות. לא משנה אם לחרדים, לחילונים, לדתיים, לערבים ולכולם. עם זאת, אני מבקש להדגיש כי אינני מתבייש לרגע לומר בפירוש שבכוונתי לדאוג גם לחרדים".

לדבריו, "זה תפקידי וגם לחרדים זכות לקורת גג. בהחלט אפעל לפתרון לכלל הציבורים אך אני רואה כיעד חשוב לדאוג לאלה שקופחו כל השנים. החרדים קופחו בדיור והתקבלו החלטות שלא הטיבו עם המשפחות החרדיות בדיור. את זה יש לתקן וזה במקביל וביחד לצורך לפעול במשותף לכל האוכלוסיות".

אביגדור ליברמן יעקב ליצמן משה גפני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד