י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מאחורי הקלעים

ההישגים ב'דגל' והבטחת הגר"ח על מפלת הרשעים

איך שלא מסתכלים על המפה הפוליטית, ב'דגל התורה' רושמים הישגים בדמות תיקים בכירים וכניסת פינדרוס בחוק הנורבגי לכנסת. ארי קלמן על מאחורי הקלעים והציר המשותף בין החצר ברשב"ם לבין השר דרעי וגם, ההבטחה של שר התורה על מפלת הרשעים במוצאי הבחירות. צפו בוידאו

ההישגים ב'דגל' והבטחת הגר"ח על מפלת הרשעים
חברי הכנסת של דגל אצל הגר"ח צילום: שוקי לרר

ממשלת נתניהו החמישית שהושבעה היום (ראשון) עומדת להתבסס על קונסטרוקציה חוקית תקדימית, כמו תקדימים רבים שחוותה מדינת ישראל בשנה האחרונה, בתוך הפלונטר הפוליטי הגדול בתולדותיה.

בתווך, ישנו תקדים נוסף: שלושים שנה מאז הקמת תנועת 'דגל התורה' והשוויון בינה לבין אגודת ישראל הפך לעובדה קיימת. התקדים הזה – שתחילתו בסיכום לפני שנה על עדכון החלוקה הפנימית מ40/60 ל50/50, בא לידי ביטוי בפועל כעת, כשדגל התורה זוכה ברוב התפקידים החשובים – ועדת הכספים, סגן שר התחבורה, וועדת חוקה חוק ומשפט.

מאחורי הקלעים ישנם הרבה הישגים למפלגה הליטאית  למשל: חוק הגיוס שהגיש הצבא, חוק עליו עמלו בשעתו ראשי הישיבות הגר"י רוזן, הגר"ב סולובייצ'יק ועוד, שאושר בישיבה בבית הגאון רבי משה הלל הירש עוגן כעת בהסכם הקואליציוני, כשהוא מקובל על דעת הקונצנזוס החילוני במדינה. לחוק הסכימו כעת כלל המפלגות החרדיות, אבל לכל ברור מי עומד מאחורי החוק. כולם יודעים מי ניסח, הוביל, ונלחם – עד לתוצאה מרשימה זו.

גם המזכ"ל של 'דגל התורה' יצחק פינדרוס, שעומד להיכנס לכנסת באופן מיידי עם חקיקת החוק הנורבגי, בזכות ולא בחסד. רק להיזכר כי בשעתו ח"כ יעקב אשר המתין זמן רב ועמל מול אגודת ישראל כדי להכנס, ואלו מחירים פוליטיים נאלצו לשלם בשעתו כדי שנציג דגל השלחשי יראה את הכנסת דרך מושבי החכי"ם ולא מיציע האורחים – כדי להבין את משמעות המציאות החדשה.

במשך השנה האחרונה חוותה יהדות התורה עליה מטאורית וחסרת תקדים במספר קולות המצביעים מעבר לכל גידול טבעי אפשרי, – עליה שמיוחסת בעיקר ליציאתו של שר התורה הגר"ח קנייבסקי לערי השדה, מה שהוסיף חיזוק לדגל התורה במערכת היחסים הפנימית בתוך 'יהדות התורה'.

בתיעוד וידאו שהגיע לידי 'בחדרי חרדים' ממוצאי הבחירות האחרונות עת שתו חברי הכנסת של 'דגל התורה' 'לחיים' אצל שר התורה הגר"ח קנייבסקי ושרים 'תהא השעה הזאת' נשמע שר התורה מבטיח שהרשעים יראו מפלה בקרוב לאחר ששמע כי אי אפשר להקים ממשלה כרגע, והנה הדברים התקיימו וליברמן ולפיד נשארו בחוץ ולא הצליחו במזימתם. 

להצלחה, כידוע, אבות רבים. אך אי אפשר להתעלם משני נתונים משמעותיים הקשורים זה בזה.

האחד: המעמד המיוחד וחסר התקדים של שר התורה הגר"ח קנייבסקי בכלל הקהילות החרדיות – ולא רק. השני: שיתוף הפעולה ההדוק של דגל התורה עם ש"ס, שיתוף פעולה שהתעצם והתהדק בשנתיים האחרונות בשל מערכת היחסים האישיים המיוחדת בין השר אריה דרעי לבין נאמן הבית יענקי קנייבסקי. מה לא נאמר, נכתב, או נעשה, כדי לפרק, לסכל, או להחליש, את שיתוף הפעולה הזה.

לדברי גורם בכיר ב'דגל התורה' ששוחח עם 'בחדרי חרדים' "הראשון שהבין את משמעות המהלך והפנים את המציאות החדשה היה השר ליצמן חד העין שהבין שלהצלחה מצטרפים ומהר. וכך, תקופה קצרה לאחר הבחירות לעיריית ירושלים, וללא כל רעשי הרקע שנלוו לעניין בפעמים קודמות – הודיע השר ליצמן על עדכון החלוקה הפנימית לטובת דגל התורה".

"זה מה שקורה כשהשיקולים הם ענייניים. כי כשהשיקולים אינם ענייניים אלא אישיים – תהליך ההפנמה הופך לקשה עד בלתי אפשרי. הפוזיציה לא מאפשרת. וכך היה אצל אלו שהתעקשו לעצום עיניים ולהמשיך בהתססה פנימית חסרת פשר".

לדבריו: "אחת הטענות בהם ניסו הללו להתסיס את הציבור, הייתה הפצת טענה – בין השאר ע"י פרשנים 'ותיקים' 'מוערכים' ו'ידועי שם', על כך שהציר הזה פועל על הגב של ציבור תומכי דגל התורה, לצורך אינטרסים אישיים של המעורבים, תוך חוסר אחריות ציבורית".

הבכיר משתמש בשפת חז"ל "'קושטא קאי, שיקרא לא קאי', אמרו חז"ל. בשפה של היום, 'את הכסף סופרים במדרגות'. דגל התורה עומדת היום וסופרת את הכפלת כוחה, לא במדרגות – אלא לעיני כל ישראל. הוכח שדווקא ראשי הציר הם שהעמידו לנגד עיניהם כמוטו את הסיסמה 'האחריות מחייבת', ופעלו להעצים את הכוח של הציבור אותו הם מייצגים. כי כשאתה לא בהנהגה – אתה יכול להטיח האשמות חסרות בסיס ולהתסיס את הציבור ללא צורך. אבל כשאתה בהנהגה – האחריות מחייבת אותך. אחרי 30 שנה, שה'דגל' הליטאי עמד כפוף ומבויש בחצי התורן, הכבוד הליטאי הגיע. דגל התורה עומד זקוף ומתנופף בגאון – בראש התורן" מסכם הגורם.

דגל התורה הגר"ח קנייבסקי תנועת ש"ס יצחק פינדרוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד