ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
קיבל הודעה מאפליקציית "המגן"

מחדל: הכבאים נכנסו במהלך תרגיל לתוך מלונית הקורונה

מפקד מחוז הצפון של כבאות והצלה, הכניס בטעות את הכבאים למלונית לחולי קורונה במהלך אימון לוחמי אש שהתקיים השבוע. אחד מלוחמי האש אף קיבל הודעה מאפליקציית "המגן" שמתריעה על כך ששהה ליד חולה מאומת, אך למרות זאת הוא לא נכנס לבידוד. בשירותי הכיבוי טענו כי מדובר בטעות של שני לוחמי אש וציינו כי לא נשקפת להם סכנת הידבקות

מחדל: הכבאים נכנסו במהלך תרגיל לתוך מלונית הקורונה
לוחמי אש בכיבוי שריפת יער ליד קיבוץ הראל צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בתרגיל אימון שמדמה כיבוי שרפה שערכו במכבי האש ביום חמישי האחרון, הכניס מפקד מחוז הצפון של כבאות והצלה את הכבאים לתוך מלונית ייעודית לחולי קורונה. רק לאחר שהכבאים נכנסו פנימה - התגלתה התקלה והאימון הופסק באופן מיידי. לדברי הכבאות, התרגיל הסתיים בשעה המתוכננת.

בשירותי הכיבוי טענו עוד, כי התקלה נגרמה מכניסה של שני לוחמים שחדרו בטעות למתחם, אך בערוץ 12 נטען כי האזור היה כלול בהכנות לתרגיל - וכי שמונה לוחמי אש שהו במקום. בזמן השהייה, אחד מהכבאים קיבל הודעה לטלפון הנייד שלו מאפליקציית "המגן" של משרד הבריאות, המתריעה על כך ששהה ליד חולה מאומת.

אחד הכבאים שהשתתף בתרגיל אמר בשיחה לערוץ 12: "תרגלנו תרחיש של שרפה באזור מגורים שנגרמה כתוצאה משרפה ביער הסמוך - יער לביא. המפקדים התקילו אותנו בתרחישים ובלת"מים תוך כדי תנועה".

"באחד התרחישים" המשיך הכבאי, "נאמר לנו שיש שרפה בחדר האוכל של הקיבוץ וניתנה משימה לכמה צוותים לבצע חדירה ולבוא במגע עם האש בתוך חדר האוכל. הכוחות החלו להיערך וכשנכנסו לחדר האוכל מכיוון המטבח האחורי, עצר אותם תושב המקום ואמר למפקד: 'אתה יודע שיש פה חולי קורונה?'".

המלון שאליו נקלעו בטעות לוחמי האש הוא מלון "לביא", הסמוך לצומת גולני וממוקם בקיבוץ הדתי הנושא את אותו השם. המלונית מאכלסת בשבועות האחרונים חולי קורונה דתיים וחרדים תושבי האזור, שנמצאים במצב קל וזקוקים לבידוד.

הכבאי יפאר כי בתחילה הם חשבו כי מדובר ב"תקלה" שהוא חלק מהתרגיל, אך תושב המקום שהיה שם התעקש על כך עם הכבאים: "הוא חזר שוב על המסר: 'אני חושב שלא הבנת אותי, יש כאן יותר מ-250 חולי קורונה'". בעקבות הדברים ניתנה מיד הנחיה לקפל קווים ולצאת מהמקום. הכבאי סיפר: "אחד מלוחמי האש אף קיבל הודעה לטלפון מאפליקציית 'המגן' של משרד הבריאות, שלפיה הוא נחשף לחולה קורונה ועליו להיכנס לבידוד מיידי".

מכבאות והצלה לישראל נמסר בתגובה: "במסגרת היערכות כבאות והצלה לישראל לשרפות הקיץ ביצע מחוז צפון תרגיל מבצעי רחב היקף ביערות ובכלל זה במעטפת החיצונית של מלון לביא בו משתכנים חולי קורונה. מהתחקיר עולה כי במהלך התרגיל חדרו בטעות שניים מלוחמי האש למרחב הציבורי החיצוני של המלון עם רכב כיבוי מבצעי. הלוחמים שהו שם מספר דקות ספורות כשהם מצויידים בחליפות תקיפה תקניות ומסיכות ולאחר מכן יצאו".

עוד נמסר: "מבירור עם משרד הבריאות עולה כי הלוחמים היו ממוגנים כראוי, לא באו במגע עם איש ולפיכך לא נשקפה להם כל סכנת הידבקות. לוחמי האש ערכו בחודשים האחרונים מאות פעולות יזומות לחיטוי נגיף הקורונה בבתי חולים, מתקני מד"א, בתי אבות ובתי סוהר. בכל הפעולות כמו גם הפעם ננקטו אמצעי בטיחות".

לוחמי אש כבאות והצלה קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד