י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
בחסדי שמים

למרות האיומים: הרש"פ עצרה 3 פלסטינים שתכננו לבצע פיגוע

שלושה פלסטינים נעצרו ע"י הרשות הפלסטינית במחנה הפליטים בלאטה, בחשד שתכננו פיגוע נגד חיילים ואזרחים • למרות שיתוף הפעולה לכאורה, על ישראל להיות מודאגת בגלל המצב הכלכלי הרעוע בשטחים שרק הולך ומחמיר בעקבות הקורונה

למרות האיומים: הרש"פ עצרה 3 פלסטינים שתכננו לבצע פיגוע
כוחות הבטחון הפלסטינאים צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90

הרשות הפלסטינית עצרה בשבוע האחרון שלושה צעירים ממחנה הפליטים בלאטה שעל פי החשד התכוונו לבצע פיגועים נגד כוחות צבא או מתנחלים באזור חווארה בשכם, ברשות הצעירים התגלו שני רובי קרלו מאולתרים, והשלושה עצורים בשעה זו בכלא ג'נייד, כך דווח בערוץ 12.

למרות האיומים התכופים של הרשות הפלסטינית שתפסיק את התיאום הביטחוני עם ישראל, המעצר הזה מעיד שהרשות הפלסטינית ממשיכה במאבק בטרור וגם בתיאום ביטחוני עם ישראל כרגיל.

אולם למרות זאת על ישראל עדיין להיות מודאגת. לפי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה הפלסטינית, המצב הכלכלי בשטחים הולך ומידרדר מאוד בעקבות הקורונה. שיעור המובטלים ברשות הפלסטינית עלה בתוך חודשיים מ-15 ל-35 אחוזים, והתמ"ג ב-2020 צפוי לרדת ב-13 וחצי אחוזים יחסית ל-2019, מלבד זאת, השיח על הסיפוח הולך ומשתלט אט אט על סדר היום ברשות הפלסטינית.

כרגע אין עידוד לאלימות - לא מצידה של פתח, ולא מצידה של הרשות הפלסטינית וזאת למרות שלשני הנושאים הללו פוטנציאל לעידוד אלימות, יש שם הבנה שאלימות עשויה לתמוך דווקא באויבים שלהם, בחמאס.

משטרה פלסטינית הרשות הפלסטינית פיגוע פלסטינים צה''ל מתנחלים מחנה פליטים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד