י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
זכרו 'תורת משה'

בישיבה הפכו את הסדרים: בקיאות בבוקר ועיון אחר הצהריים

עידן הקורונה מביא לשינוי סדרי בראשית: בישיבת 'תורת משה' שבראשות הגאון רבי איסר ליזרוק הפכו את הסדרים בבוקר בקיאות אחר הצהריים עיון

בישיבה הפכו את הסדרים: בקיאות בבוקר ועיון אחר הצהריים
ראש הישיבה הגר"א ליזרוק בשיעור בבני ברק צילום: באדיבות המצלם

משבר הקורונה יצר שינויים מרחיקי לכת בעולם הישיבות, אולם עד כה ראשי הישיבות ניסוי לשמר את סדרי הישיבה הנהוגים, כשבסדר הבוקר נלמדים הדפים בעיון וסדר אחר הצהרים מוקדש ללימוד הבקיאות. אך לא לאורך זמן.

בישיבת 'תורת משה' בירושלים שעומדת בראשות הגאון רבי איסר ליזרוק, החליטו לשנות את סדרי הישיבה ולהנהיג את לימוד הבקיאות בשעות הבוקר ולהעתיק את סדר העיון לאחר הצהריים. ההחלטה הגיעה בעקבות העומס הרב שיש על מערכות הטלפון בשעות הבוקר מה שיוצר ניתוק בקווים והפרעה לרציפות העיון של הבחורים הלומדים שעיקר לימודם נסוב סביב השיעורים הנלמדים ויש חשיבות גדולה לרציפות הלימוד.

לאור זאת הוחלט כי מעתה בשעות הבוקר יהיה הלימוד בבקיאות ששם קל יותר להתמודד עם הניתוקים והעומס על הקווים וסדר אחר הצהרים יוקדש ללימוד העיון. ההחלטה קיבלה את ברכתם של גדולי ישראל.

בד בבד נערכים בישיבה להתחיל בקרוב את הלימוד בישיבה במתכונת הקפסולות, כפי הוראותיהם של גדולי ישראל  בתיאום מלא עם משרד הבריאות והממונים על הכנת המתווה. עד להשלמת המוכנות למתווה.

ראש הישיבה מגיע מידי יום לעיר אחרת ומקבץ את התלמידים ויחדיו התלמידים ורבים משתעשעים מתפלפלים בעומק הסוגיות כפי שהיו בקדמת דנא בימים שטרום הקורונה. הלימוד והשיעור מתקיימים בשטח פתוח על פי כל הכללים של משרד הבריאות.

ישיבת תורת משה קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד