ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
"ברי מזל שיש לנו שותפים כאלה"

מנהיגי העולם מברכים על ממשלת האחדות

"אנו ברי מזל שיש לנו שותפים כאלה חזקים ומנוסים בירושלים", מילים אלה לקוחות מברכתו של שר החוץ האמריקני מייק פומפאו על הקמת ממשלת האחדות בישראל אחרי 507 ימי משבר פוליטי | ומי עוד בין המברכים

מנהיגי העולם מברכים על ממשלת האחדות
נרנדרה מודי עם נתניהו צילום: Avi Ohayon/GPO

מנהיגי העולם מברכים את ישראל על יציאתה מהמשבר הפוליטי הארוך בתולדותיה. ‏נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בירך את נתניהו לאחר הרכבת הממשלה: "אני מעריך מאוד את היחסים שהתפתחו בינינו, המאפשרים לנו לדון ביסודיות בכל נושא, כולל הנושאים המורכבים ביותר שעל סדר היום. אני מקווה שהממשלה החדשה תמשיך בקו של פיתוח יחסים ידידותיים ושיתוף פעולה מועיל והדדי לשתי המדינות".

גם ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי צייץ בחשבון הטוויטר שלו בעברית ברכה לרגל הקמת הממשלה: ‏"מזל טוב ידידי ‎נתניהו על הקמת הממשלה החמישית בישראל. אני מאחל לך ולגנץ הצלחה רבה ומצפה להמשך שיתוף פעולה הדוק עם הממשלה החדשה ולחיזוק השותפות האסטרטגית בין הודו לישראל".

מזכיר הממשלה האמריקאי מייק פומפאו בירך גם הוא על הקמת הממשלה, וצייץ בחשבון הטוויטר שלו: "אנו מברכים בחום על ההכרזה על הקמת ממשלת ישראל חדשה. אנו ברי מזל שיש לנו שותפים כאלה חזקים ומנוסים בירושלים, ונפעל יחד לקדם את ביטחונם ושגשוגם של עמינו".

אבי ברקוביץ, שליחו של הנשיא טראמפ למזרח התיכון, צייץ גם הוא בחשבון הטוויטר שלו תגובה על הקמת הממשלה: "ברכות לראש הממשלה נתניהו, וסגנו בני גנץ ועם ישראל על הקמת ממשלה חדשה. אנו מצפים להמשיך בעבודה החשובה שלנו יחד".

שגריר ארצות הברית בישראל, דיוויד פרידמן, בירך גם הוא את הקמת הממשלה: "מזל טוב לראש הממשלה נתניהו, וסגנו גנץ, מדינת ישראל ועם ישראל על הקמת ממשלה חדשה. ארצות הברית מצפה לעבוד איתכם בכדי לשפר את מערכת היחסים החזקה שלנו והקשר הבלתי ניתן לשבירה."

שר החוץ הגרמני הייקו הס בירך את עמיתו הנכנס לתפקיד גבי אשכנזי: "מזל טוב על המינוי שלך לשר החוץ, גבי אשכנזי היקר, השותפות ההדוקה וחברות בין גרמניה לישראל מאוד יקרים לי באופן אישי. לכן אני מצפה לשיתוף הפעולה העתידי שלנו".

מנגד, כצפוי תנועת הטרור חמאס גינתה את הקמת הממשלה:. דובר חמאס, חאזם קאסם, אמר כי הרכבת הממשלה "הימנית הקיצונית בישראל אליה התווספו פושעי מלחמה, מגדילה את האתגרים שעומדים בפני הפלסטיניים, עמנו ימשיך במאבקו הצודק עד שישיב את אדמתו והאתרים הקדושים שלו ויחיה בכבוד מעל אדמתו המשוחררת", אמר.

יצוין כי עד כה לא פורסמה ברכה מצידו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ומסתמן כי היא תפורסם בשעות הקרובות לכשיתפנה מעיסוקיו.

ממשלת אחדות ולדימיר פוטין נרנדרה מודי מייק פומפאו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד