י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
באמצע הרחוב

כאן בישראל: בן 60 התמוטט ומת ממכת חום

השרב הכבד השורר בישראל עלול להביא למוות. גבר בן 60 נמצא הערב מוטל על מדרכה כשהוא סובל ממכת חום. לאנשי הרפואה שהוזעקו לטפל בו לא נותר אלא לקבוע את מותו בשטח |פראמדיק מד"א סיפר: "קיררנו אותו בעזרת ליטרים רבים של מים שהשכנים מהבניינים הסמוכים הביאנו לנו בדליים"

כאן בישראל: בן 60 התמוטט ומת ממכת חום
כוחות הצלה, אילוסטרציה צילום: דן בונבידה

גבר כבן 60 התמוטט לאחר שככל הנראה סבל ממכת חום בדימונה.

בשעה 18:21 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב נגב על גבר מחוסר הכרה בשדרות הרצל בדימונה. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו במקום טיפול רפואי וביצעו פעולות החייאה שבסופן נקבע מותו של גבר כבן 60. 

פראמדיק מד"א אלישיב אמתי סיפר: "על המדרכה שכב גבר כבן 60 מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה עם סימני מכת חום קשה. מיד התחלנו בטיפול רפואי שכלל מתן תרופות, הנשמות ועיסויים. הוא היה חם מאוד למגע ובמשך קרוב לשעה של פעולות החייאה קיררנו אותו בעזרת ליטרים רבים של מים שהשכנים מהבניינים הסמוכים הביאנו לנו בדליים. לצערנו מצבו היה קריטי ולאחר זמן ממושך נאלצנו לקבוע את מותו".

יואל סוויסה מתנדב זק"א דימונה שטיפל בזירה סיפר: "מדובר בגבר כבן 60 שלדברי עוברי אורח התמוטט פתאומית ברחוב. כשהגעתי למקום ראיתי אדם שכוב ברחוב עם סימנים של מכת חום, הפראמדיקים של מד"א ביצעו עליו פעולות החייאה ממושכות שבסופן נאלצו לאשר את מותו במקום. מתנדבי זק"א דימונה טיפלו בממצאים ומסייעים למשפחה בשעתם הקשה".

ציון רוזיליו ויוספי עשור חובשים של איחוד הצלה שביצעו בו פעולות החייאה סיפרו: "בסיוע צוות ניידת טיפול נמרץ ביצענו בו פעולות החייאה ממושכות בנסיון להציל את חייו אך למרבה הצער נקבע מותו בתום מאמצי ההחייאה. ע"פ המסתמן מדובר באיבוד הכרה כתוצאה מאיבוד נוזלים ומכת חום".

יהודה משי זהב, יו"ר זק"א מעורר בעקבות המקרה כי "בימים חמים אלו אנו חייבים להקפיד ביתר שאת ולשמור על כללי הבטיחות וההגנה, כדי למנוע מקרים קשים אלו".

מכת חום החייאה ממושכת שרב בישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד