י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
הראיון שמסבך את ליצמן

הראיון שמסבך את ליצמן: "בהלת יתר" או ניהול "מעורר השתאות"

דבריו של שר הבריאות היוצא ליצמן לפיהם רה"מ בנימין נתניהו נענה ל"בהלת היתר" של מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב - מעוררים סערה • בדיקת 'בחדרי' מגלה כי רק שעות קודם לכן שיבח ליצמן את "ברסי" מעל דוכן הכנסת ודיבר על "התנהלותו מעוררת ההשתאות"

הראיון שמסבך את ליצמן: "בהלת יתר" או ניהול "מעורר השתאות"
ליצמן ובר סימן טוב צילום: פלאש 90

דבריו של שר הבריאות היוצא יעקב ליצמן בראיון לכאן ב' אמש (ראשון), לפיהם ראש הממשלה בנימין נתניהו נענה לבהלת היתר של מנכ"ל משרד הבריאות היוצא משה בר סימן טוב - מעוררים סערה.

אלא שלא צריך לנבור עמוק כדי לדעת מה חשב ליצמן על אותו מנכ"ל רק בשבוע שעבר, ומה הוא חושב על ניהול המשבר שעות קודם הראיון בנאומו במליאת הכנסת.

מסתבר ששעות קודם לאותו ראיון שעורר סערה נשא ליצמן נאום פרידה מתפקידו כשר הבריאות מעל גבי דוכן הכנסת ושם הוא דווקא שיבח את הפעילות בנושא הקורונה, "קיבלנו החלטות נכונות", הפטיר. בין הייתר התגאה ליצמן על כך שפעל לסגור את השמיים ועורר סערה, "אני שמח שהחלטתי זאת בניגוד לרעשי רקע וללחצים שהיו אז. היום כולם מבינים שהצלנו חיים בכך", אמר ליצמן.

עוד התגאה ליצמן והודה כי ההנחיות הקשות ("בהלת היתר") גרמו להשטחת העקומה. לדבריו, "בחסדי שמים הצלחנו לשטח את העקומה ולשלוט במספר הנדבקים והחולים, בין היתר בזכות העמידה של רוב האזרחים על ההנחיות וההוראות. ההגבלות בריחוק החברתי הן קשות, אך הם הוכיחו עצמן בשטח".

בנוסף, בשבוע שעבר, בעת שהודיע מנכ"ל משרר הבריאות כי הוא עוזב את תפקידו, אמר השר יעקב ליצמן: "הוקרתי והערכתי למנכ"ל היוצא שניהל נכון ובאופן מעורר השתאות את משבר הקורונה. לאורך התקופה נדרשנו להכרעות לא קלות, כדי להוביל את מדינת ישראל לניצחון במאבק בנגיף קורונה".

"בעזרת השם", הוסיף, "ובזכות תושייתו ואמות המידה המקצועיות שגילה ברסי, צלחנו עד כה את המשבר, בתקווה שכך יהיה גם בהמשך עד שנגיע בקרוב לניצחון מלא".

כזכור, ליצמן אמר אמש בראיון לכאן ב' כי גם הוא חשב שהייתה בהלת יתר בזמן ההכנות למשבר התפרצות נגיף קורונה. בראיון שהעניק ליעקב אייכלר בתוכנית 'כאן הלילה' בכאן רשת ב' ציין ליצמן כי ראש הממשלה בנימין נתניהו "נענה לפחדים של מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן-טוב", כהגדרתו.

לדבריו, "כבר בדיון הראשון על הקורונה אני צעקתי שזה לא יקרה וזה סתם, אבל רה"מ קנה את ההגזמה הזאת של מנכ"ל המשרד".

באדיבות 'כאן חדשות'

יעקב ליצמן משה בר סימן טוב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד