י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
פרשת דומא

בן אוליאל הורשע ברצח 3 בני משפחת דוואבשה

פרשת דומא: הנאשם בן אוליאל הורשע הבוקר בבית המשפט המחוזי בלוד ברצח שלושת בני משפחת דאוובשה בכפר דומא ביולי 2015

בן אוליאל הורשע ברצח 3 בני משפחת דוואבשה
בית משפחת דוואבשה בכפר דומא צילום: פלאש 90

עמירם בן אוליאל הורשע הבוקר (שני) בבית המשפט המחוזי בלוד ברצח שלושת בני משפחת דאוובשה בכפר דומא ביולי 2015.

לפי כתב האישום, בן אוליאל וקטין נוסף החליטו לצאת במסע נקמה בעקבות רצח מלאכי רוזנפלד הי"ד בשנת 2015. בן אוליאל וקטין הנוסף תכננו לפגוע בשני כפרים ערביים, ותחילה בחרו בכפר דומא.

על פי המתואר בכתב האישום, הם קבעו להיפגש ביום הפיגוע בתאריך ה -31 ליולי סמוך למערה במאחז 'ישוב הדעת', ומשם יצאו לכיוון הכפר דומא כשהם עם מסיכות, שני בקבוקי תבערה, מצית וכפפות, כדי לא להשאיר עקבות אחריהם.

כשהגיעו לכפר דומא, בן אוליאל הצית בתחילה בית ריק ולאחר מכן מכן הגיעו לבית הסמוך של משפחת דאוובשה. בן אוליאל והשליך דרך חלון הבית את בקבוק תבערה ונמלט מהמקום. 

בנם הפעוט של המשפחה נהרג במקום ובני הזוג דוואבשה נפטרו לאחר מכן בבית החולים. בנם בן הארבע שרד את השריפה כשהוא במצב קשה ופונה לטיפול רפואי בישראל.

לאחר חקירת שב"כ ממושכת הודו השניים ברצח, אולם לאחר מכן טענו בבית המשפט שההודאה שלהם נעשתה תחת עינויים ולחצים של חוקרי השב"כ".

צילום: ארכיון 'בחדרי'

הקטין, שהיה שותפו של בן אוליאל, הגיע להסדר טיעון, והודה שהיה מעורב בקשירת קשר לביצוע הפיגוע בדומא, מכיוון שהוא לא היה זה שביצע את המעשה, והוא צפוי לקבל עונש של 5.5 שנות מאסר בפועל,

עו"ד יצחק בם המייצג את החשוד, לא קיבל את ההחלטה ואמר שלאור הסתירות הרבות שנתגלו בתיק, בתוספת שיטת החקירה וההודאה הפסולים שנגבתה מהחשודים, הוא יערער לבג"ץ. בתום הקראת גזר הדין אמר סב משפחת דוואבשה, "רוצה צדק, שיישאר כל החיים שלו בכלא".

אוריין בן אוליאל אשתו של עמירם בן אוליאל, התפרצה לפני דקות אחדות במהלך דיון הכרעת הדין לעבר הרכב השופטים וקראה לעברם "הכנסתם אדם חף מפשע לכלא. התיק מלא חורים, הרשעתם חף מפשע."

נזכיר כי אוריין, העידה במהלך המשפט כי בעלה שהה עימה בביתה, באותו הלילה בו נרצחו בני משפחת דוואבשה. אוריין מסרה אליבי כבר במהלך החקירה, והעידה עדות מפורטת בעניין במהלך המשפט.

תגובת פרקליטות מחוז מרכז להכרעת דינו של עמירם בן אוליאל: "ביהמ"ש הרשיע את הנאשם ברצח שלושת בני משפחת דוואבשה- ריהאם, סעאד ועלי ז"ל ופציעתו הקשה של הילד אחמד דוואבשה שהיה בן 5 כשאיבד את כל משפחתו בפיגוע הטרור הנוראי בכפר דומא ביולי 2015.  במהלך החקירה, הנאשם הודה בביצוע הפיגוע, מסר פרטים מוכמנים ואף שחזר את שאירע באותו הלילה. ביהמ"ש מצא ראיות חיצוניות נוספות שתומכות בהודאת הנאשם. מדובר בפיגוע על ממניע גזעני, שבוצע כנקמה על הפיגוע בו נרצח מלאכי רוזנפלד. ביהמ"ש קבע כי מדובר בפיגוע טרור, ובכך מועבר המסר לפיו טרור הוא טרור וזהות המבצעים אינה רלוונטית".

נזכיר כי בן אוליאל עצור עד תום ההליכים ונמצא בכלא אשל בתנאי בידוד. בן אוליאל שוהה בתא לבדו ללא אפשרות להשתמש בטלפון, ולאור הקורונה משפחתו לא מורשית לבקרו מזה כחודשיים ימים

זנגי קרא להקמת ועדת חקירה שתבחן את הכשלים בחקירה "לאחר מכן אני מקווה שישכילו מקבלי ההחלטות בישראל להקים וועדת חקירה ממלכתית, שתעשה בדק בית בכל הנוגע למעללי המחלקה היהודית בשב"כ ובכירי הפרקליטות שנתנו יד לפשע הזה".

נזכיר עוד כי בן אוליאל עצור עד תום ההליכים ונמצא בכלא אשל בתנאי בידוד. בן אוליאל שוהה בתא לבדו ללא אפשרות להשתמש בטלפון, ולאור הקורונה משפחתו לא מורשית לבקרו מזה כחודשיים ימים.

פרשת דומא בן אוליאל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד