י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"זה ההיגיון הבריא"

קריאות במערכת הפוליטית: לסגור את גל"צ

הממשלה רק הושבעה וכבר יש מי שמקדם במרץ את סגירת התחנה הצבאית גלי צה"ל שעולה למדינה עשרות מיליוני שקלים בשנה. סגן הרמטכ"ל לשעבר ח"כ יאיר גולן: נוציא את צה"ל מהוויכוח הפוליטי"

קריאות במערכת הפוליטית: לסגור את גל"צ
אולפן גלי צה"ל צילום: תומר נויברג, פלאש 90

עם השבעת הממשלה ויציאת הכנסת לעבודה: מספר חברי כנסת מכמה סיעות הכנסת, קואליציה ואופוזיציה, יוצאים בקריאה לסגור את תחנת הרדיו הפופולרית גל"צ, המשמשת כתחנת הרדיו הצבאית.

הבוקר (שני), אמר חבר הכנסת מתן כהנא בסיעת ימינה כי, "הגיע הזמן לסגור את גל"צ". כהנא ציין, "זה עולה כ-40 מיליון ש"ח בשנה", וציטט את דברי הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט. "יש שם תקנים כמו לשתי טייסות קרב וחצי".

‏עוד כתב היום חבר הכנסת כהנא כי, "תקשורת מטבעה מחדדת מתחים ומחלוקת. הפוך ממה שצריך להיות בצה"ל, גלצ כבר מזמן אינה משרתת את המטרות שלשמן הוקמה". לדבריו, "באף מדינה דמוקרטית אין מקום לתחנה צבאית".

גם חבר הכנסת יאיר גולן אמר אתמול דברים דומים, "הבעיה עם גל"צ אינה הטייתה הפוליטית, אלא שצה"ל אמור לעסוק בשמירה על ביטחון ישראל, לא בשידור ברדיו לציבור הרחב. אולי פעם היה מקום לתחנה צבאית שתפנה לחיילים, אבל מכיוון שזה לא המצב היום, ניתן וכדאי לסגור את גל"צ".

גולן, ששימש בעבר כסגן הרמטכ"ל וכאלוף בצה״ל, וכיום מכהן כחבר סייעת מרצ בכנסת, תקף את התנהלות משרד הביטחון ואמר כי, "את הכסף נשקיע בשיפור השידור הציבורי, ונוציא את צה"ל מהוויכוח הפוליטי".

כזכור, חבר כנסת שלמה קרעי הגיש הצעת חוק שדורשת לסגור את תחנת הרדיו גלצ. הוא אמר אתמול, "לאט לאט נתקדם והצעת החוק שלי תתקבל. זה ההיגיון הבריא והדבר הנכון. רק לא למטרה שאליה גולן מכוון. שידור ציבורי Out. שוק תקשורת חופשי ותחרות In".

גלי צה"ל שלמה קרעי מתן כהנא יאיר גולן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד