י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
פתיחת בתי הכנסת • חשיפת 'בחדרי'

במשטרה ובמשרד הבריאות מבהירים: "אין שינוי, האכיפה נמשכת"

לאחר ש'בחדרי חרדים' חשף לראשונה את מתווה השר דרעי לפתיחת בתי הכנסת ועל רקע התרופפות ההנחיות ופתיחה של חלק מבתי הכנסת ברחבי הארץ - הבוקר מבהירים במשרד הבריאות ובמשטרה כי אין שינוי בהנחיות • "לא התקבלה כל החלטה שמתירה פתיחה של בתי כנסת"

במשטרה ובמשרד הבריאות מבהירים: "אין שינוי, האכיפה נמשכת"
תפילת ערבית אמש בביהמ"ד בעלזא צילום: באדיבות המצלם

אחרי הפרסום ב'בחדרי חרדים' על כך שמתווה השר דרעי לפתיחת בתי הכנסת אושר עקרונית בדיון במל"ל והוא צפוי לעלות לדיון בפני שרי הממשלה על מנת לאשר אותו סופית, ועל רקע פתיחת חלק מבתי הכנסת בארץ - משרד הבריאות והמשטרה מבקשים להמתין.

הבוקר (שני) ואתמול פורסמו תיעודים של בתי כנסת שמיהרו לפתוח מחדש. כך למשל בית המדרש המרכזי של חסידות בעלזא, שם קיימו אמש מניין ערבית לצד האדמו"ר. בחסידות הדגישו כי הם שומרים את ההנחיות של משרד הבריאות. כך גם בתי כנסת נוספים שפתחו את שעריהם.

בעקבות התיעודים והפרסומים, במשטרת ישראל הבהירו הבוקר, כאמור, כי "לא התקבלה כל החלטה ע"י הגורמים המוסמכים שמתירה פתיחה של בתי כנסת". בכדי למנוע חריגות או אי הבנות הבהירו עוד במשטרה כי "האכיפה נמשכת".

פרסום ראשון: בתי הכנסת ייפתחו במתכונת מיוחדת

גם במשרד הבריאות פרסמו הבוקר הבהרה ולפיה, "בניגוד לפרסומים, מתווה בתי הכנסת לא עבר בהחלטת ממשלה". במשרד הבריאות הדגישו כי, "המתווה צפוי לעבור רק בכפוף לאישור הממשלה, ולפי כללי התו הסגול", וכי ההליך יתקיים בימים הקרובים".

כזכור, 'בחדרי חרדים' דיווח אתמול לראשונה כי בתי הכנסת ברחבי הארץ ייפתחו ללא הגבלה, על פי מתווה שאושר עקרונית על ידי המל"ל.

במסגרת המתווה שהציע השר דרעי, בתי הכנסת ברחבי הארץ ייפתחו ללא הגבלה, ובתנאי שיישמר מרחק של מושב ריק בין מתפלל למתפלל. בנוסף, ישנה דרישה למתפללים קבועים בכל מניין. מתפללים או מניינים מזדמנים ימשיכו להתפלל רק בשטח הפתוח עם ההנחיות המתבקשות של שמירה על 2 מטר ועד 50 משתתפים בכל מתחם.

בנוסף, הנחיות משרד הבריאות דורשות מבתי הכנסת למנוע שימוש  בתשמישי קדושה בבתי הכנסת, ועל כל מתפלל להביא את הסידור ואת הספרים מביתו ורק הוא יוכל להשתמש בהם. עוד ממליץ משרד הבריאות, כי יהיו אנשים קבועים שרק הם יורשו להתקרב לספר התורה.

כדי לשמור על היגיינה, גבאי בתי הכנסת ינקו את המתחמים בכל ערב, וכן יהיה מגוון של חומרי חיטוי בבית הכנסת לטובת המתפללים.

ההחלטה תחול גם על ערים ושכונות שהוגדרו כ"אזורים אדומים", כאשר בממשלה עדיין ממתינים לחוות דעת משפטית שתאפשר להם לפתוח את בתי הכנסת, אך להשאיר את המסגדים בימי הרמאדן סגורים, כך שייתכן שבתי הכנסת ייפתחו רק לקראת סוף השבוע ואף ביום שלישי הבא לקראת סיום הרמאדן.

בית כנסת בעלז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד