י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
במאהל מיוחד מול משרד רה"מ

שביתת רעב ב-40 מעלות: "או מתווה או שנצא על אלונקות"

נציגי 'גני האירועים' פתחו בשביתת רעב הבוקר במאהל מחאה שהוקם במיוחד מול משרד רה"מ. לטענתם, חוסר בסיוע כלכלי והתנהלות הממשלה כלפיהם, תביא לקריסתם

שביתת רעב ב-40 מעלות: "או מתווה או שנצא על אלונקות"
חברי הכנסת במחאת נציגי גני האירועים צילום: פוני מסיקה

הבוקר (שני), כשמעלות החום נוסקות עד 40 ויותר, פתחו נציגי גני האירועים בשביתת רעב נרחבת במאהל מחאה מיוחד שהוקם מול משרדו של ראש הממשלה נתניהו. הם מתכוונים להמשיך את השביתה עד לאישור מתווה החזרה לעבודה והפיצוי לעסקים בתחום האירועים – שטרם קיבלו מענה ועומדים על סף קריסה. בעלי אולמות: "ראש הממשלה מעדכן שפותחים ב-14 ביוני אבל לא קיבלנו שום מתווה פתיחה, אף אחד לא שוחח איתנו".

ליאור כהן ממתחם האירועים לוקא ויו"ר משותף של התאחדות האולמות אמר "אנחנו שובתים כי אנחנו לא רואים את העתיד ומתי אנחנו חוזרים לעבודה, אנחנו מיואשים ומתוסכלים מההתנהלות של הממשלה וכבר חודשיים מגלגלים אותנו ממשרד למשרד ותחת טקטיקה של משיכת זמן", עוד הוסיף "יש לנו 25 אלף זוגות שמחכים לשלוח את ההזמנות שלהם היום. אין לנו סיוע כלכלי, כ-50% מבעלי גני האירועים לא יצליחו להניע את המערכות ולחזור לעבודה."

נועם לוי, הבעלים של אולם האירועים קמילו ויו"ר משותף של ההתאחדות אמר: "בעלי עסקים פונים אלינו מידי יום ומציפים אותנו בטלפונים, אבל לנו אין תשובות! 100 אלף איש שעובדים בתעשייה לא יחזרו לעבודה. אנחנו חייבים סיוע כספי כדי להתניע את העסקים שלנו. אנחנו רוצים שיחלקו הזמנות".

כמו כן, מאז החלה שביתת הרעב של בעלי האולמות וגני האירועים מחוץ למשרד ראש הממשלה בירושלים ואל המקום החלו להגיע חברי כנסת ושרים, שבאו לתמוך ולחזק את המוחים. אל המקום הגיעו החל משעות הבוקר מיקי זוהר, שרן השכל יאיר לפיד, קרן ברק כשלאורך היום צפויים להגיע חכי"ם נוספים.

בעקבות משבר הקורונה והחלטת הממשלה להורות על סגירת כל אולמות האירועים, עובדי ובעלי האולמות וגני האירועים למיניהם נפגעו כלכלית מאוד, לאחרונה הסירה הממשלה חלק מהמגבלות ואישרה לערוך חתונות של עד 50 מוזמנים, אך גני אירועים ואולמות רבים בחרו שלא לפתוח את העסק מחדש - לאור העובדה שזה לא משתלם להם כלכלית.

גני אירועים משרד ראש הממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד