י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
התקדמות דרמטית

המירוץ לחיסון: המכרסמים במכון נס ציונה כבר מחוסנים

בעוד בכל העולם שוקדים בימים אלו מיטב המוחות על מציאת חיסון לנגיף הקורונה, במכון הביולוגי בנס ציונה כבר נמצא חיסון שהוכח כיעיל עבור זן מסוים של מכרסמים • אם הכל ילך כשורה, בקרוב יעברו לניסוי בבני אדם

המירוץ לחיסון: המכרסמים במכון נס ציונה כבר מחוסנים
אילוסטרציה צילום: pixabay

התקדמות דרמטית בדרך למציאת החיסון המיוחל. המדענים במכון בנס ציונה סיימו בימים האחרונים ניסוי מוצלח במכרסמים שהוא שלב מרכזי בפיתוח חיסון, שיאפשר לעבור בקרוב לניסויים בזן נוסף של בעלי חיים ובהמשך אף לניסויי בטיחות בבני אדם. במכון מעריכים שאם הניסויים יתפתחו בקצב הרצוי ניתן יהיה להשיג חיסון בתוך כשנה, ייתכן שאפילו פחות.

במכון הביולוגי נבחן חיסון שפותח ונוסה על שתי קבוצות של מכרסמים, אחת שקיבלה את החיסון ואחת שלא קיבלה. שתי הקבוצות הודבקו בנגיף - המכרסמים שלא חוסנו נדבקו וחלו בעוד המכרסמים שחוסנו לא חלו.

אחר השלמת הניסוי במכרסמים יעברו במכון בקרוב לניסוי בזן נוסף של בעלי חיים. אם גם הניסוי הזה יושלם כמצופה, ניתן יהיה לעבור לניסויי בטיחות בבני אדם שיבדקו את מידת היעילות של החיסון ואת תופעות הלוואי שלו.

העולם כולו נמצא במירוץ אדיר למציאת החיסון שישים קץ למגיפה הקטלנית, במסיבת העיתונאים שערך לפני כמה שבועות ראש הממשלה נתניהו הוא השיב לשאלת כתב ואמר כי להערכתו ישנם כחמישה מחקרים מובילים בעולם הקרובים למציאת החיסון וכי הוא מקווה שישראל ביניהם.

נס ציונה קורונה חיסון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד