י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
בטקס חילופי השרים

ארדן ליועמ"ש: די עם עינוי הדין לגל הירש

בטקס חגיגי שהתקיים הערב במשרד לביטחון פנים האמון על המשטרה, הכבאות ובתי הסוהר, התחלפו השרים גלעד ארדן באמיר אוחנה | ארדן העביר ביקורת על הליך בחירת המפכ"ל וטען כי הוא בלתי אפשרי כיום וקרא לסיים את עינוי הדין של המועמד שסוכל גל הירש

ארדן ליועמ"ש: די עם עינוי הדין לגל הירש
טקס חילופי השרים ארדן ואוחנה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

השר החדש לביטחון פנים, אמיר אוחנה, נכנס היום (שני) לתפקידו באופן רשמי. הוא יחליף את גלעד ארדן, שיכהן בממשלה החדשה כשגריר ישראל באו"ם ובארצות הברית. במהלך טקס חילופי השרים במשרד לביטחון פנים, לא חסך ארדן ביקורת כלפי המערכת, ואמר כי "בחמש השנים האחרונות למדתי שלהיות שוטר זו זכות. זו אחת המשימות הכי כפויות טובה בעולם". הוא הוסיף כי "מינוי מפכ"ל ומינויים בכלל - הפכו למשימה כמעט בלתי אפשרית".

לדבריו, "זה התחיל במי שרציתי למנות למפכ"ל, תא"ל גל הירש. קיוויתי שגל יוכל לחולל במשטרה את השינויים שרציתי להוביל, אולם לאחר ההכרזה, נפתחו נגד גל שורה של חקירות פליליות שהסתיימו בקול ענות חלושה, או שלא הסתיימו עד היום".

בעקבות כך הוא קרא ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, לקבל החלטה עוד היום לסגור את התיק האחרון נגד הירש, בגין ביצוע עבירות מס. "אף אדם לא צריך לעבור עינוי דין כי הסכים לשמש בתפקיד ציבורי", אמר.

כזכור, באוגוסט 2015 הודיע השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, כי החליט למנות את הירש לתפקיד מפכ"ל המשטרה. זמן קצר לאחר מכן דווח כי נפתחה בדיקה בעניינו, וב-23 בספטמבר הודיע ארדן כי הוא מבטל את המינוי, בשל חוסר יכולת להעריך כמה זמן תיארך הבדיקה. מעט לאחר ביטול המינוי הפכה הבדיקה בעניינו של הירש לחקירה סמויה, ובחודש נובמבר באותה השנה הפכה גלויה.

החקירה התמקדה בשתי פרשות: תשלום שוחד לשר ההגנה הגיאורגי, וחשד להטיית מכרז לסילוק נפלים בחוף הים בראשון לציון. בסוף 2018 הודיעה הפרקליטות להירש כי התיק נגדו בפרשת פינוי הנפלים נסגר מחוסר אשמה, ושנה לאחר מכן הודיעה המשטרה על סיום החקירה בפרשה הגיאורגית ועל סגירת התיק נגדו. עם זאת, תחק נוסף בחשד לשוחד עדיין פתוח.

הירש ניסה לרוץ לכנסת ה-21 עם רשימה חדשה שהקים תחת השם 'מגן', אולם נחל כישלון. לאחר הבחירות התפקד לרשימת הליכוד.

 

גל הירש גלעד ארדן אביחי מנדלבליט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד