י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
אלעד סוערת • פרסום ראשון

הקרב בין ש"ס לפרוש לשיא חדש: "מונע הקמת מוסדות ספרדיים"

העיר אלעד סוערת וגועשת סביב החלטה תמוהה ועיקשת של ראש העיר שלא להקים בכלל מוסדות חדשים בעיר, זאת לאחר שכבר החל הליך להקמת מוסד חדש לבנות ספרדיות בתמיכת בכירי רבני ש"ס ובראשם נשיא המועצת | בש"ס תוקפים בחריפות ורה"ע טוען לגיבוי מרבני העיר

הקרב בין ש"ס לפרוש לשיא חדש: "מונע הקמת מוסדות ספרדיים"
ראה"ע אלעד ישראל פרוש צילום: Aharon Krohn/Flash90

פרסום ראשון: קרב של ממש מתנהל בחודשים האחרונים בעיר אלעד, במרכזו פתיחת מוסד חדש לבנות ספרדיות, שמוביל לקרב מול נציג ש"ס בעירייה לראש העיר ישראל פרוש, שהובילה להחלטה תמוהה מצידו בטענה כי הוא פועל בהוראות רבני העיר.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי הסערה מתגלגלת כבר חודשים ארוכים מאז מוסד בעיר אלעד נקלע למשבר מנהלי מול עשרות הורים שביקשו ופעלו להקמת מוסד חדש, שייתן מענה לכ-300 בנות שמחפשות מסגרת לימודית מתאימה לקראת שנת הלימודים הבאה.

היוזמים, ובהם דמויות רבניות בולטות בציבור הספרדי בעיר אלעד, הרב אלישיב קוביוף, הרב יצחק יוסף והרב ברוך עוקשי, קיבלו הסכמה ראשונית מראש העיר לצאת למהלך ולהקים מוסד לימודי בתנאים מסוימים שימנעו טלטלה בענף המוסדות העיר.

מנהלי המוסד סיכמו כי מלבד אותן בנות שלמדו במוסד הבעייתי, לא יקבלו למוסד בנות נוספות. מעבר לכך הצליחו להגיע להסכמה כי במשך חמש שנים! לא יקבלו בנות או אחיות של בנות הלומדות במוסדות אחרים בעיר.

מעבר לכך, בנות שנרשמו למוסד החדש ולא היו קשורות למוסד שהוגדר כבעייתי לא הוזמנו לראיון. בהן גם בנות שלומדות במוסד תחת הנהגתו של רב העיר הרב מרדכי מלכא, שמתנגד להקמת המוסד החדש. כאשר הרב מלכא מתעקש שלא לפתוח מוסד חדש למרות הסיכום כי לא יקבלו בנות שלא מהמוסד הבעייתי.

במהלך החודשים הציגו יוזמי המוסד מכתב עליו חתומים בכירי רבני הציבור הספרדי, נשיא המועצת הגר"ש כהן, חבר המועצת הגר"ש בעדני, הרב יהודה כהן והרב שבתאי לוי, שמברכים על היוזמה ומביעים תמיכה בהקמת המוסד החדש.

אולם, ל'בחדרי חרדים' נודע עוד כי הסיפור החל להתהפך בשבועות האחרונים, כאשר קודם חג הפורים, לאחר שסוכם בין הצדדים כי יערכו בחירות בין כל ההורים של אותו המוסד ויקבעו באיזה מוסד הם רוצים ללמוד בשנה הבאה, ולאחר שהוכן מתווה מיוחד לקיום הבחירות ושהובהר כי 80% מההורים תומכים בהקמת המוסד החדש, באופן מפתיע החליט ראש העיר שלא לקיים את הבחירות, כאשר מאז הוא מביע התנגדות פומבית לפתיחת מוסדות חדשים בעיר, שלטענתו הוא פועל על פי הוראת רבני העיר, הרב מרדכי מלכא, הרב זושא הורביץ והרב שלמה זלמן גרוסמן, שהורו לא לפתוח מוסדות חדשים בעיר.

שיא המאבק היה בדיון שהתקיים לאחרונה בוועדת החינוך העירונית, כאשר בתום קרב עיקש בין ראש העיר ישראל פרוש שעומד בראש הוועדה מול יו"ר ש"ס בעיר יהודה בוטבול, הוחלט לאמץ את ההחלטה שלא להקים מוסדות חדשים בעיר כדי לא לעורר קרבות בין המוסדות.

בתום הדיון הצביעו רוב חברי הועדה כולל ראש העיר והוחלט למרות התנגדותו של בוטבול כי "לא יפתחו מוסדות חדשים בשנת הלימודים הבאה", ובנוסף לא להרחיב מוסדות קיימים. אם לא די בכך, הגדיל לעשות ראש העיר ועל פי מקורות שהיו בדיון איים כי מוסדות שיפתחו בניגוד להחלטה מסתכנים בשלילת תקציבים והקצאות לכלל המוסדות בהם הם מחזיקים בעיר.

עד כה לא נמצא פתרון לסאגה, כאשר בכירים בש"ס באלעד אומרים הערב ל'בחדרי חרדים' כי 300 בנות מוחזקות כבנות ערובה בקרבות פוליטיים. לדברי בכיר בסיעה, "יש לשרוליק פרוש בעיות רק כשזה מגיע למוסדות ספרדיים נפתחו פה מוסדות וישיבות לציבור הליטאי והחסידי בשנים האחרונות".

עוד אומר הבכיר, "פרוש לא יכול לקבוע אם לפתוח או לא לפתוח מוסדות תורה בעיר - זו שאלה של גדולי ישראל", הוא האשים עוד כי כל המאבק הוא "הכל כדי שיגידו שלא נפתח מוסד ספרדי בקדנציה שלו. איך הוא יכול למנוע תקציבים והקצאות. זה לא חוקי".

מטעמו של ראש העיר סירבו להשמיע את עמדתם לטענות והציגו את המכתב עליו חתומים שלושת רבני העיר ובו הוראה שלא לפתוח מוסדות חדשים בעיר, זאת למרות שבכירי הרבנים ובראשם נשיא המועצת תמכו בהקמת המוסד.

ישראל פרוש אלעד סיעת שס אפליית בנות ספרדיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד