י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
אלו הן ההשלכות הצפויות

בירדן ממשיכים להזהיר ולאיים מפני סיפוח ישראלי

אחרי שמלך ירדן הזהיר את ישראל בראיון לעיתון גרמני מפני סיפוח. גורמים בבירה עמאן מונים בשיחה עם 'כאן חדשות', לפחות שלוש תוצאות שיפגעו ביחסים בין ירדן לישראל

בירדן ממשיכים להזהיר ולאיים מפני סיפוח ישראלי
מלך ירדן עבדאללה צילום: בית המלוכה הירדני

‏בעקבות אזהרת מלך ירדן עבדאללה השני מפני הסיפוח, גורמים בעמאן המקורבים לשלטון מעריכים בשיחה עם 'כאן חדשות' כי למהלך הסיפוח יהיו מספר השלכות: האחת, פגיעה ביחסים הצבאיים והביטחוניים כולל סוגיית שיתוף המידע המודיעיני. בנוסף, פגיעה בשת"פ הכלכלי - סוגיית הגז והמים. וכן למלחמה קרה במישור הדיפלומטי - סגירת שגרירויות.

‏אותם גורמים אומרים כי שני הצדדים מפיקים תועלת מהסכם השלום ולא רק צד אחד ולכן טיפשי לומר שירדן זקוקה לו יותר מאשר ישראל. הם גם מעריכים שחלקים מההסכם עלולים להיות מושעים מהצד הירדני במצב של סיפוח, אך ביטולו המוחלט כרגע לא נראה באופק.

כזכור, בשבוע שעבר ‏איים מלך ירדן בראיון ל'דר שפיגל' הגרמני כי "אם ישראל תספח שטחים בגדה ביולי, זה יוביל להתנגשות גדולה עם ירדן". הוא סירב לומר בפירוש אם המשמעות היא ביטול הסכם השלום, אך אמר כי "בוחנים את כל האופציות".

‏בתשובה לשאלה האם הצעד יפגע בהסכם השלום אמר המלך, השיב: "אני לא רוצה לאיים אבל נבחן את כל האפשרויות במידה ויתרחש סיפוח".

‏המלך הוסיף כי אם הרשות הפלסטינית תקרוס הדבר יגביר את הכאוס והקיצוניות באזור. המלך הדגיש כי הפתרון היחיד לשלום בין ישראל לפלסטינים הוא שתי מדינות וכי הליגה הערבית מסרבת למדינה אחת בין הירדן לים.

בתוך כך, ראש הממשלה הפלסטיני, מוחמד אשתייה, מזהיר מפני ההשלכות של סיפוח ישראלי את שטחי יהודה ושומרון ואומר כי הדבר יוביל ל"קיץ חם" בכל הנוגע לסוגייה הפלסטינית. בישיבת הממשלה השבועית הוסיף אשתייה כי תוכניות הסיפוח יהרסו את יסודות השלום. לדבריו, ההנהגה הפלסטינית צפויה להתכנס מחר ולהחליט איך להתמודד עם הצעדים הללו של ישראל

מלך ירדן סיפוח בקעת הירדן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד