ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
במשרדים מגלגלים את האחריות

מדוע התחבורה הציבורית לריכוזים החרדיים לא חודשה

לאחר הפרסום ב'בחדרי' על אודות הכאוס השורר בציבור החרדי מכך שהתחבורה הציבורית עדיין לא שבה לפעול כסדרה, פנה גם חבר מועצת העיר רחובות למשרד התחבורה בדרישה להפעיל מחדש את קו 319 הפועל בין ב"ב לרחובות | במשרד מגלגלים את האחריות למשרד הבריאות שאוסר

מדוע התחבורה הציבורית לריכוזים החרדיים לא חודשה
חרדי על רקע נהג אוטובוס עם מסכה צילום: Yonatan Sindel/Flash90

השגרה כביכול חזרה, אבל מסתבר שהציבור החרדי, וברחובות בפרט, ממשיך לסבול ממצוקה קשה בתחום התחבורה הציבורית, וזאת בשל הוראה דווקנית ובלתי מובנת של משרדי הבריאות והתחבורה אשר אינם מאפשרים את הפעלת קו 319 המחבר בין רחובות לבני ברק.

בימים האחרונים התקבלו בלשכתו של יו"ר אגו"י ומחזיק תיק הכספים בעיריית רחובות פנחס הומינר פניות רבות מצד התושבים המלינים על היעדר אפשרות להגיע בתחבורה ציבורית מרחובות לבני ברק וממנה.

הומינר פנה במכתב רשמי לשרת התחבורה הנכנסת מירי רגב יחד עם ראש עיריית רחובות רחמים מלול, אולם מלשכתה של שרת התחבורה ציינו כי מדובר בהוראה של משרד הבריאות ולכן אין אפשרות להפעיל את הקו.

"המדובר בקו חיוני עד מאד לתושבים רבים בעיר. החיבור בין רחובות לבני ברק הוא משמעותי וקו זה נחשב לקו פעיל עד מאד, היות שרבים נדרשים להגיע לבני ברק לצורכי עבודה, לימודים, קניות ועוד", ציין הומינר במכתבו.

עוד מוסיף פנחס הומינר כי "מורים, תלמידים ושאר התושבים לא יכולים להגיע בצורה סדירה לבני ברק או מבני ברק לרחובות בשל ההוראה המוזרה והבלתי הגיונית של משרדי התחבורה והבריאות שלא להפעיל את הקו, ואני מקווה שהאחראים יתעשו ויפעלו למען הציבור שגם כך סבל חודשים רבים בשל הקורונה".

יצוין כי לא רק קווים המובילים מעיר לעיר, גם קווים פנימיים מסוימים למשל בתוך העיר בני ברק כמו קו 7 של חברת דן, שמאסף בתוך העיר לעבר מחלקות בית החולים שיבא בתל השומר, לא פועל עדיין והנצרכים להגיע לבית החולים שהוא כידוע עיר בפני עצמו, נאלצים לעשות זאת במונית, שכן אף אוטובוס מלבד קו 7 לא נכנס לתוך שטח בית החולים ומפזר את הנוסעים בין המחלקות.

בשבוע שעבר פנתה מערכת 'בחדרי חרדים' לשר התחבורה דאז בצלאל סמוטריץ' בדרישה לפתוח את הקו, אולם השר שכבר היה ככל הנראה בימיו האחרונים במשרד לא ממש הצליח לספק תשובה הגיונית מדוע הקו החיוני אינו פעיל עדיין עם החזרה לשגרה.

סמוטריץ' העביר לידינו תגובה שקיבל כדלהלן, "קו 7 לא עובד הואיל וקודם כל תגברנו קווים עיקריים הן בבני ברק והן מחוץ לבני ברק. כדי להגיע לתל השומר, תושבי בני ברק יכולים לתפוס את קו 70 - שיוצא כל 10 דקות, גם בזבוטינסקי וגם על כביש 4, על ידי כל הקווים שנותנים שירות בתוך בני ברק ובתדירות של כ 10 דקות".

מובן שתירוץ זה אינו מתקבל על הדעת. שכן תושבי בני ברק כמו כל אזרחי ישראל זכאים לתחבורה ציבורית נגישה בכל עת, בייחוד ליעד כה חיוני, שלא נזדקק לו חלילה וחס רק בעתות שמחה.

פנחס הומינר תחבורה ציבורית קורונה משרד התחבורה משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד