י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"קולו של עם ישראל לא נשמע"

הרב לאו לראש הממשלה נתניהו: פתח את בתי הכנסת באופן מיידי

הרב הראשי לישראל הגאון הרב דוד לאו בפנייה דחופה לראש הממשלה בנימין נתניהו – פתח את בתי הכנסת באופן מיידי • "חובה להוציא בהקדם הוראות ברורות בנושא זה להשיב את ציבור המתפללים לבתי הכנסת, ויפה הדבר שעה אחת קודם" • 'בחדרי' עם תוכן המכתב המלא

הרב לאו לראש הממשלה נתניהו: פתח את בתי הכנסת באופן מיידי
פלאש 90

הרב הראשי לישראל, הגר״ד לאו, פנה היום (שלישי) במכתב דחוף לראש הממשלה מר בנימין נתניהו בדרישה לפתוח את בתי הכנסת באופן מיידי.

הרב הראשי מציין במכתבו את הגיבוי המוחלט שניתן על ידו לכלל ההוראות שניתנו על ידי הגורמים המקצועיים בכדי למנוע את התפשטות נגיף הקורונה. אך יחד עם זאת לא ייתכן כי למרות כלל ההקלות דווקא בתי הכנסת ישארו סגורים על מנעול ובריח.

הרב הראשי מסיים את מכתבו בבקשה לראש הממשלה כי יפעל להוציא בהקדם הוראות ברורות בנושא זה להשיב את ציבור המתפללים לבתי הכנסת, ויפה הדבר שעה אחת קודם.

וכך כותב הרב הראשי לראש הממשלה: "ראשית, ברכותי על שזוכה אתה להקים ממשלה בישראל. תפילותי להצלחתך למען כל תושבי מדינת ישראל". הרב הוסיף, "המאבק נגד נגיף הקורונה שינה את אורח החיים של רבים, הסגר והבדידות השפיעו רבות ולדעתי יצרו נקודות מבט נוספות ושונות על מהלך החיים של כולנו. בימים אלו ישנן הקלות רבות והחיים מתחילים לחזור לשגרה".

עוד אמר הרב במכתב, "התפילה בציבור תופסת מקום חשוב בחיים היהודיים. בימי ההסגר הוצאתי הוראות הלכתיות מקילות על אופני תפילה בציבור בנסיבות שנוצרו. הציבור, מתוך אחריות מלאה נענה ופעל על פי הנחיות אלו. חזרה לשגרה של מרכזי קניות, מסעדות וכדו' וחוסר מתן מענה לבתי הכנסת, מעורר אצל רבים תמיהה".

"לך", הוסיף הרב במכתב, "אין צורך להכביר במילים על המקום שבתי הכנסיות בלב רבים. תל תלפיות זה הוא מקום שבו אדם יכול לשפוך צקון לחשו ולהתחבר עם העליון ועינו אל יראיו. מתגובות הציבור שאני מקבל, אני חש אותם, ומבין עד כמה הדבר כואב להם. עמך בית ישראל אינו מאוגד בארגון או בהסתדרות כלשהי, ולכן לצערי קולם לא נשמע".

לסיום כתב הרה"ר, "חובה להוציא בהקדם הוראות ברורות בנושא זה להשיב את ציבור המתפללים לבתי הכנסת, ויפה הדבר שעה אחת קודם".

מכתבו של הרב הראשי

הרב דוד לאו בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד