י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
בכפוף להרשמה מראש

בלי כיפות וטליתות מהבית: בתי הכנסת בצפון איטליה נפתחים מחדש

בתי כנסת באיטליה החלו להיפתח מחדש בצפון המדינה, אחרי שנסגרו בעקבות משבר הקורונה החמור שפקד את רחבי ארץ המגף, שהיתה למדינה הראשונה באירופה שחוותה את טעמו המר של הנגיף

בלי כיפות וטליתות מהבית: בתי הכנסת בצפון איטליה נפתחים מחדש
מתפללים ברחוב צילום: דוד כהן, פלאש 90

בית הכנסת הראשי במילאנו נפתח אתמול (שני) בכפוף להנחיות שניתנו בשבוע שעבר עם גורמי ממשל, כך דיווח 'מוקד', אתר החדשות היהודי-איטלקי.

בתי כנסת נפתחו גם בערים רומא ופירנצה. בתי כנסת באיטליה נפתחו מחדש ביום שני, כפי שנקבע על ידי ההסכם בין ממשלת איטליה ואיחוד הקהילות היהודיות באיטליה.

האישור ניתן במעמד ראש הממשלה ג'וזפה קונטה ושרת הפנים לוסיאנה למורגזה. "אנו נגיב לכך בכל אמצעי הזהירות הנדרשים בכדי להבטיח את שלומם של חברינו המתפללים." הבהירו ראשי הקהילה.

נשיא רבני איטליה הרב אלפוסו ארביב אמר: "אנחנו רוצים להודות למי שפעל למען תוצאה זו. אנו רוצים גם להפציר בכולם לשמור על הכללים של הממשלה בקפידה" אמר הרב אלפוסו ארביב.

הרב הוסיף: "אנו עומדים בפני סכנה לחייהם ובריאותם של אנשים. אנו מקווים שאלוקים יקשיב לתפילותינו ויעזור לנו ולעולם כולו להתגבר על המצב הקשה הזה." הודעתו הסתיימה עם התפילה "השם ישמור צאתך ובואך."

הרב הודיע כי "פתיחה מחודשת תלויה באפשרות שלנו לעמוד בתנאים, אנו נפתח מחדש רק את בתי הכנסת שבהם ניתן להבטיח התרחקות חברתית" הדגיש.

בעיר מילאנו, על המתפללים להירשם מראש בלשכת הרב כדי להבטיח שמספרם לא יעלה על המספר המאושר, סיפר נשיא הקהילה, מילוא חסבאני.

בית הכנסת של חסבאני - 'בית מנחם', קיבל אישור של עד 28 מתפללים בעזרת גברים ו-12 בעזרת נשים.

המתפללים בבתי כנסת במילאנו אינם מורשים להביא כיפות משלהם, טליתות או תשמישי קדושה אחרים. במקום זאת הם מקבלים ערכה מחוטאת בכניסה, אותה הם משאירים לחיטוי כשהם הולכים. עליהם ללבוש מסכות פנים ולחטא את ידיהם לפני הכניסה. כך דווח האתר JTA

ילדים מתחת לגיל 13 אינם רשאים להיכנס לעת עתה לבית הכנסת "בית מנחם". דלתותיו נשארות פתוחות במהלך התפילה.

כדי להזמין מקום לתפילות שבת, על המתפללים להירשם עד יום שלישי בצהריים, על פי הוראות שנשלחו לחברי הקהילה.

בתוך כך, חנויות איטלקיות, מספרות ומסעדות נפתחו גם הן ביום שני, כך שהסתיים בפועל הסגר בן עשרה שבועות. באיטליה מתו עד כה כ- 32,000 איש מנגיף הקורונה.

קורונה מילאנו איטליה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד