י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
פתיחת משפטו של נתניהו

הפרקליטות דחתה את בקשת ראש הממשלה: לא דיון טכני

לאחר בקשתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו שלא להיות נוכח בדיון הראשון בפתיחת משפטו, הפרקליטות דוחה את הבקשה. "אין בטעמים שהוצגו בבקשה כדי להצדיק את התוצאה החריגה של היעדרות נאשם מפתיחת משפטו"

הפרקליטות דחתה את בקשת ראש הממשלה: לא דיון טכני
נתניהו בהצהרה בנושא הקורונה צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

אתמול (שני) הגישו עורכי דינו של ראש הממשלה נתניהו בקשה לבית המשפט שיתיר לראש הממשלה לא להתייצב בפתיחת משפטו ביום ראשון הקרוב באולם בית המשפט.

משפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי להיפתח ביום הראשון הקרוב, ועל אף שכל הנאשמים נדרשים להגיע לבית הדין בפתיחת משפטם, ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקש להחריג עצמו ולא להתייצב בבית המשפט לפתיחת המשפט בעניינו. 

הפרקליטות דחתה לפני זמן קצר את בקשת עורכי דינו של ראש הממשלה והיא מחייבת את נתניהו להתייצב לפתיחת משפטו ביום ראשון הקרוב.

מנימוקי החלטת הפרקליטות: "נוכחות נאשם במשפטו אינה אך ביטוי לאוטונומיה של הרצון הפרטי שלו. נוכחות נאשם במשפטו היא ערך ציבורי. ביסוד ערך זה מונח הצורך לקיים".

עוד נכתב במכתב התגובה לראש הממשלה, כי "הדברים בדבר מראית פני הצדק מתעצמים ביתר שאת בשעה שעסקינן בדיון הקראה שהינו הדיון הפותח את משפטו של הנאשם. דיון הקראה אינו דיון טכני. הוא מהווה פתיחה של המשפט ויש לכך משמעויות משפטיות הקבועות בדין".

לבסוף מודיעה הפרקליטות כי היא לא רואה עניין לאשר את החרגת ראש הממשלה ולאפשר לו לא להיות נוכח בדיון המאשימה אינה רואה מקום לשנות מהחלטות בית המשפט הנכבד בדבר התייצבות הנאשמים לדיון ההקראה, הנחת המוצא בהליך הפלילי היא כי נאשם נוכח במהלך ניהול המשפט בעניינו".

 

ראש הממשלה פרקליטות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד