י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"לא היה לי סיי"

ליצמן מאשים: התנגדתי לסגירת בתי כנסת; בקשתי מרה"מ לפתוח

בראיון שהעניק הבוקר שר הבריאות היוצא יעקב ליצמן לרשת ב', הוא התייחס להתנהלות משרדו בתקופת משבר הקורונה ואמר בהתייחסו לעדכונים אותם קיבל מאנשי המקצוע במשרד, כי "פה ושם עדכנו אותי גם". ליצמן סיפר כי התנגד בתוקף לסגירת בתי הכנסת והאשים את נתניהו

ליצמן מאשים: התנגדתי לסגירת בתי כנסת; בקשתי מרה"מ לפתוח
ליצמן ובר סימן טוב צילום: פלאש 90

שר הבריאות היוצא יעקב ליצמן התראיין הבוקר (שלישי) לרשת ב' והתייחס לשלל הביקורות שהופנה נגדו בזמן משבר קורונה והמחלוקת עם מנכ"ל משרדו משה בר סימן טוב.

את הראיון העניק ליצמן לאסף ליברמן וקלמן ליבסקינד, ששאלו אותו במהלך הראיון, האם תהליך קבלת ההחלטות במשרד היה כך שהדרג המקצועי גיבש את ההמלצות והלך איתם למטה לביטחון לאומי ונתניהו, ליצמן השיב על כך: "פה ושם עדכנו אותי גם".

כזכור, המחלוקת בין ליצמן למנכ"ל משרד הבריאות התגלה לתקשורת כשליצמן אמר בריאון ליעקב אייכלר בתוכנית "כאן הלילה" בכאן רשת ב, כי הוא חשב שהייתה בהלת יתר בזמן ההכנות למשבר קורונה: "ראש הממשלה נענה לפחדים של מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב", אמר.

בריאיון לרשת ב הוסיף ליצמן, כי לדעתו תרחישי האימים עליהם דיברו בממשלה היו מוגזמים. "המציאות איתי, אני צדקתי. אנחנו רחוקים מעשרת אלפים מתים", אמר ליצמן. הוא הדגש שלמרות הדברים הייתה לו תרומה בניהול המשבר והוא היחיד שהתעקש על הפסקת הטיסות למרות עמדת אנשי המקצוע ונציגי משרד החוץ.

ליצמן הוסיף, "לאחר שהוא הזהיר מפני מצד בו יהיו עשרת אלפים מתים, עוד בישיבת הממשלה ההיא אמרתי שאין עשרת אלפים איש שיכולים למות, ולא יהיו עשרת אלפים. אמרתי בנוכחות המנכ"ל, ראש הממשלה וכל השרים שלא נגיע למספרים כאלו. זה לא אמריקה כאן.

לא חלקתי מעולם שיש דברים עליהם יש לשמור. ועל הוראת הסגר חתמתי כשר הבריאות כי אלו ההחלטות אליהם הגיעו בהחלטת הממשלה. יש דברים שלא הסכמתי עליהם. יש דברים שחשבתי שמגזימים בהם. זה לא משנה כרגע".

ליצמן שיבח את התנהלות ראש הממשלה בתקופת המשבר "אמרתי שראש הממשלה הציל את המדינה, בהחלט כן ואני מודה לו על כך. אבל אמרתי שיש דברים שלא הסכמתי עליהם".

כאשר ביקש להתייחס לסגר שהוטל על בני ברק, הדגיש כי "דווקא אני אמרתי שצריך להטיל סגר. חזרתי בי אח"כ, כי לא טוב להטיל סגר על עיר שלמה, כשאפשר להטיל על אזורים מסוימים בתוך בני ברק.

ליצמן התייחס לנושא פתיחת בתי הכנסיות ותקף את הממשלה שלא מורה לפתוח את בתי הכנסת, הוא תהה מדוע עד עכשיו לא פתחו את בתי הכנסיות, ואף הוסיף: "עניינית לא היה צריך לסגור את בתי הכנסת".

בכאן 11 אף פורסם אמש כי הגבלות התנועה וניסיון החרגת בתי כנסת היו שני חילוקי הדעות החריפים שעלו בין שר הבריאות היוצא, יעקב ליצמן, לבין מנכ"ל המשרד משה בר סימן טוב במהלך משבר קורונה.

בעת הטלת ההגבלות בתחילת המשבר, התנגד ליצמן למהלך בזמן שמנכ"ל משרדו ניסה לשכנע את השרים בחשיבותן. ליצמן טען: "איך זה נראה שיש כל יום עוד החלטה ועוד החלטה?", אך ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ביטל את דבריו ואמר כי נראות ציבורית לא צריכה לבטל את המהלך.

באחד הדיונים לאחר מכן שעסק גם בנושא בתי הכנסיות ביקש ליצמן לאשר את פתיחתם בניגוד לדעת מנכ"ל משרדו בר סימן טוב ונתניהו - והצעתו נדחתה.

ליצמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד