י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
200 מיליון דולר על השולחן

הממשל הסורי הוציא צו עיקול על נכסיו של בן דוד הנשיא

סכסוך בתוך משפחת המלוכה הסורית. צו עיקול הוצא על נכסיו של המיליארדר הסורי ראמי מח'לוף, בן דודו של נשיא המדינה. לטענת הממשל הסורי ראמי חייב למדינה מסים בשווי של כמעט 200 מיליון דולר

הממשל הסורי הוציא צו עיקול על נכסיו של בן דוד הנשיא
נשיא סוריה בשאר אל אסאד צילום: רויטרס

צו עיכול הוצא על נכסיו של ראמי מח'לוף, אשתו וילדיו. ראמי הוא בן דודו של נשיא סוריה אסד ובהחלטה שפורסמה הוסבר כי המהלך נועד להבטיח שהמיליארדר מח'לוף יחזיר את הכספים שהחברות שלו חייבות למדינה.

כזכור, בשבועות האחרונים החליט משרד התקשורת בסוריה לחייב את חברות הסלולאר של מח'לוף להחזיר מסים בשווי של כמעט 200 מיליון דולר.

באופן נדיר מח'לוף פרסם שורה של סרטונים בפייסבוק שבמהלכם ניסה לגונן על פעילותו ואף ביקש מנשיא סוריה, בשאר אל-אסד, להתחשב בו. אך כל זה ללא הועיל. במשך שנים מח'לוף מימן את משטר אסד ואף סייע להישרדותו במישור הכלכלי. כך דיווח גיא מעיין בכאן 11. אך עכשיו מסתבר אסד לא נוקף אצבע למען בן דודו שתמך בו לאורך כל השנים בהן היה מלחמת אזרחים בסוריה.

מח'לוף ביקש סיוע מנשיא סוריה, בשאר אל-אסד בעקבות הוראה של משרד התקשורת לחייב את חברת הסלולר שלו לשלם כמעט מאתיים מיליון דולר למדינה במסגרת מסים שלא נפרעו.

מח'לוף נחשב לאחד מאנשי העסקים המשפיעים בסוריה בתקופת שלטון אסד והוא מחזיק במונופול על חברות שהופרטו ועל שוק הטלפוניה.

בעיתונות הערבית ההערכות הן שמאחורי הקלעים ישנו סכסוך משפחתי שבמרכזו אשתו של נשיא סוריה, בשאר אל-אסד, שמעורבת יותר בכלכלה הסורית ובחלוקת הנכסים. לאחרונה פורסם כי אסמה שהחלימה מסרטן השתלטה על אגודת צדקה שהייתה בבעלות מח'לוף. במקביל שני הצדדים, לפי ההערכות, מדליפים לעיתונות פרסומים מביכים, למשל פרסום ברוסיה שאסד קנה לאסמה ציור בשווי של 30 מיליון דולר, ופרסום במצרים שהשלטונות שם החרימו משלוח של אחת החברות של מח'לוף שהתגלו בו טונות של סמים.

אסד סוריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד