י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
התורמת הגדולה ביותר

טראמפ מאיים על ארגון הבריאות: "אעצור התקציב"

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, תוקף את ארגון הבריאות העולמי שלדעתו אינו פועל בשיתוף פעולה באופן מלא עם ארה"ב והוא מאיים לעצור לחלוטין את התקציב של המדינה לארגון

טראמפ מאיים על ארגון הבריאות: "אעצור התקציב"
טראמפ בהצגת תכנית המאה צילום: הבית הלבן

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ איים הלילה (שלישי), כי יקפיא לצמיתות את התקצוב האמריקני לארגון הבריאות העולמי.

טראמפ שיגר מכתב ליו"ר ארגון הבריאות העולמי טדרוס אדהנום, בו הזהיר כי "אם הארגון לא יתחייב לשיפורים משמעותיים בתוך 30 ימים, אקפיא באופן קבוע את המימון האמריקני לארגון ואשקול מחדש את חברות ארצות הברית בארגון".

האיום של הנשיא מגיע לאחר שהנשיא טראמפ כבר הודיע על עצירה זמנית של התקציב לפני מספר שבועות, טראמפ האשים אז את הארגון בטיוח מידע בשלבים הראשונים של התפרצות הנגיף בוואהן ובמניעת היערכות ראויה למגפת הקורונה.

טראמפ אמר אז, כי הארגון לא שיתף בזמן מידע על ההתפרצות וטען כי בהתחלה אפשר היה להכיל את הנגיף. "עם פרוץ מגפת הקורונה היו לנו חששות עמוקים בנוגע לשאלה - האם נדיבותה של אמריקה נוצלה באופן מיטבי".

טראמפ תוקף כל העת את הארגון וטוען כי הארגון לא בחן את הדיווחים של סין על הנגיף וקידם מידע שקרי שמסרה סין על הקורונה – מה שהוביל להתפרצות משמעותית של הנגיף ברחבי העולם. לדבריו, הוא הולך לתעל את הכסף למקומות שצריכים זאת, עוד אמר הנשיא כי הארגון "נכשל בחובתו הבסיסית וצריך לתת את הדין".

יש לציין כי ארה"ב היא התורמת הגדולה ביותר של ארגון הבריאות העולמי מתוך 196 המדינות, ומהווה כ-15% מתקציב הארגון.

 

טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד