ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
התרגשות בקרב המתפללים

פרסום ראשון: הממשלה אישרה את פתיחת בתי הכנסת כבר מחר

אחרי חודשיים שלא פקדו את מקומם הקבוע בבית הכנסת שהיה סגור בהוראת השלטונות מפני סכנת התפשטות נגיף הקורונה, המתפללים יוכלו לשוב החל ממחר לבתי הכנסת בתנאים שהציב משרד הבריאות | שרי הממשלה אישרו במשאל טלפוני את החלטת ועדת השרים לענייני קורונה

פרסום ראשון: הממשלה אישרה את פתיחת בתי הכנסת כבר מחר
אילוסטרציה צילום: דוד כהן, פלאש 90

פרסום ראשון: ועדת השרים בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו, ובה חברים שר הבריאות יולי אדלשטיין, שר הפנים אריה דרעי, ראש המל"ל מאיר בן שבת ומנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב אישרה את מתווה פתיחת בתי הכנסת כבר מחר.

הדיון ארך כשעה וחצי והשתתפו בו גם מוטי בבצ'יק, יועץ השר ליצמן והיועצים המשפטיים של המשרדים הרלוונטיים. בתום הדיון הוחלט על המתווה שיאפשר תפילות בבתי הכנסת כבר מחר בבוקר. מאוחר יותר גם הממשלה אישרה את ההחלטה.

על פי המתווה, התפילות יתקיימו תוך הגבלת משתתפים - עד 50 איש בכל חלל, תוך שמירת שני מטרים בין המתפללים, כשבכל בית כנסת יהיה נאמן קורונה שיהיה אחראי לשמור על ההנחיות, לצד ערכות חיטוי, וחובת עטיית מסכות.

בנוסף, הנחיות משרד הבריאות דורשות מבתי הכנסת למנוע שימוש בתשמישי קדושה בבתי הכנסת, ועל כל מתפלל להביא את הסידור ואת הספרים מביתו ורק הוא יוכל להשתמש בהם. עוד ממליץ משרד הבריאות, כי יהיו אנשים קבועים שרק הם יורשו להתקרב לספר התורה.

כדי לשמור על היגיינה, גבאי בתי הכנסת ינקו את המתחמים בכל ערב, וכן עליהם לדאוג שיהיה מגוון של חומרי חיטוי בבית הכנסת לשימוש המתפללים.

משרד הבריאות מדגיש, כי מי שנמצא בקבוצת סיכון שלא יגיע לבית הכנסת.

גולת הכותרת היא, שפתיחת בתי כנסת תתאפשר גם באזורים שהוגדרו כאזורים אדומים עם ריבוי חולי קורונה, כמו העיר בני ברק.

בשבוע הבא ידון הצוות באפשרות להגדיל את מספר המתפללים.

הרב הראשי לישראל הגר"ד לאו מודה לראש הממשלה, לשר הבריאות, שר הפנים ולראש המל״ל אשר החליטו באופן אחראי לפתוח את בתי הכנסת תוך הקפדה על הנחיות הריחוק בכדי למנוע התפרצות מחודשת של נגיף הקורונה.

הרב הראשי קורא לכלל הציבור להקפיד על כבוד בית הכנסת ביתר שאת ולקיים את ההנחיות בקפדנות רבה בכדי למנוע מצב בו יאלצו שוב לסגור את בתי הכנסת.

בתי כנסת קורונה תפילה בציבור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד