י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
לקראת הסלמה?

אבו מאזן: ההסכמים עם ישראל וארה"ב לרבות הביטחוניים בטלים

עוד בטרם עבר חוק הסיפוח, יו"ר הרש"פ שובר את הכלים ומודיע כי ההסכמים לרבות הביטחוניים עם ישראל וארה"ב בטלים ומבוטלים | ההחלטה התקבלה בישיבת ההנהגה הפלסטינית אמש | "אין דרך להתנגד לסיפוח אלא באמצעות הנשק, הגיע הזמן להשתמש בו", כך בכיר בפת"ח

אבו מאזן: ההסכמים עם ישראל וארה"ב לרבות הביטחוניים בטלים
בנימין נתניהו ומחמוד עבאס (אבו מאזן) צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן הנחה את ראשי מנגנוני הביטחון הפלסטיניים להפסיק לאלתר את התיאום הביטחוני עם ישראל. לטענתו, גם שני האישים הפלסטינים הבכירים הנמצאים בקשר שוטף עם ישראל – חוסיין א-שייח ומאג'ד פרג' ראש המודיעין הפלסטיני - הונחו שלא להמשיך ולעמוד בקשר עמה, כך מסר מקור פלסטיני בכיר ל'כאן חדשות'.

‏עוד מסר המקור כי גורמים ישראלים ובינלאומיים ניסו עד הרגע האחרון להניא את הרשות מלנקוט בצעד הזה, באמצעות מסרים שהעבירו אליה. מקור אחר שנכח בפגישה, סירב לומר האם יצאו בפועל הנחיות להפסיק התיאום הביטחוני אך ציין כי "דברי אבו מאזן היו ברורים וראשי המנגנונים נכחו בפגישה ויודעים את המוטל עליהם." כך מדווח גל ברגר ב'כאן'.

בישיבת ההנהגה הפלסטינית שהתכנסה אמש (שלישי) השתתפו עשרות אישים פלסטינים ובהם חברי הנהגות אש"ף ופת"ח, ראש הממשלה הפלסטיני, ראשי מנגנוני הביטחון הפלסטיניים ואחרים. אבו מאזן הכריז בתום הישיבה כי הרשות אינה מחויבת עוד להסכמים עם ישראל וארה"ב, לרבות ההסכמים הביטחוניים.

‏בכיר במערך ההסברה של פת"ח אמר לאחר הצהרת אבו-מאזן כי "אין דרך להתנגד לסיפוח אלא באמצעות הנשק, הגיע הזמן להשתמש בו. אנחנו כבר לא כפופים לכל ההסכמים עם ארה"ב וישראל".

נזכיר כי רק בסוף השבוע איים מלך ירדן כי למהלך הסיפוח יהיו מספר ריקושטים: 1. פגיעה ביחסים הצבאיים והביטחוניים כולל סוגיית שיתוף המידע המודיעיני. 2. פגיעה בשת"פ הכלכלי - סוגיית הגז והמים. 3. מלחמה קרה במישור הדיפלומטי - סגירת שגרירויות. עכשיו נראה שהעסק מתחמם עם הודעתו של אבו מאזן.

אבו מאזן הסכמי אוסלו הרשות הפלסטינית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד