י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
תקרית ירי חריגה

אזרח ירדני נורה במהלך סיכול ניסיון הברחה

אזרח ירדני פונה לבית החולים פוריה, כשמצבו קל, לאחר שנורה על ידי כוחות הביטחון כעת שהיה מעורב בניסיון הברחה בגבול. האירוע, שהתרחש בשעות הבוקר המוקדמות, עדיין בבדיקה

אזרח ירדני נורה במהלך סיכול ניסיון הברחה
גבול ירדן-ישראל צילום: משרד הביטחון

כוח צבאי שהיה בסיור שגרתי בשעות הבוקר המוקדמות (רביעי) בעמק הירדן סמוך לנהריים הבחין במספר חשודים סמוך לגדר הגבול עם ירדן. הלוחמים שהיו בכוח ירו לעבר החשודים והצליחו לפגוע באחד מהם, חשוד נוסף הצליח להימלט בחזרה לשטח ירדן. בפעילות נתפסו אקדחים ונשקים בשווי של כחצי מיליון שח ואמצעי לחימה נוספים.

החשוד שנפצע הוא אזרח ירדני בן 49 והוא פונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים 'פוריה' שבטבריה כשמצבו בינוני. לאחר חקירה ראשונית התברר שככל הנראה מדובר בקבוצת מבריחים והאירוע הוגדר בשלב זה כפלילי.

במהלך האירוע, כוחות צה"ל ירו פצצות תאורה ובעקבות כך פרצה שריפה בשני צידי הגבול. כוחות כיבוי מישראל ומירדן מכבים את האש שהתפשטה גם לצד הירדני של הגבול.

יחידת הגבולות של ימ"ר צפון מקיימת מארבים שגרתיים בגבול ישראל לירדן במטרה למנוע הברחות של אמצעי לחימה וסמים מסוכנים. היום לפנות בוקר במהלך פעילות משותפת יחד עם צה"ל בסמוך לקיבוץ גשר, הכח זיהה שתי דמויות שמגיעות משטח ירדן לכיוון גדר הגבול עם ישראל.

השוטרים הבחינו כי אחת הדמויות גוררת אחריה שק יוטה גדול וצעקו לעבר החשודים לעצור ולאחר שלא נענו בוצע ירי - אחד החשודים נפצע באורח קל בפלג גופו התחתון, הוא נעצר ופונה לבית החולים פוריה, והאחר נמלט חזרה לירדן.

בשק שנתפס בסמוך לחשוד שנעצר נתפסו 9 אקדחים ו- 6 רובים בשווי כולל של כ- חצי מיליון שח ואמצעי לחימה נוספים.

רק לפני כחודשיים רשמו שוטרי היחידה המיוחדת את תפיסת הסמים הגדולה ביותר במהלך השנים האחרונות, עת תפסו כ- 32 ק"ג של סם מסוכן  בשווי של כ-9 מיליון ש"ח שהיו מוסווים כפחמים.

 

.

 

הברחת סמים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד