י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
פרסום ראשון

הקרב בין 'דגל' ל'אגודה'; החסידים: אין איזון בחלוקת התפקידים

פרסום ראשון: באגודת ישראל החסידית פותחים בקרב על התפקידים וטוענים כי התפקיד השלישי שקיבלו אינו שווה בערכו למקבילה הליטאית • בסייעה החסידית דורשים להעביר את תפקיד סגן יו"ר הכנסת שיועד לח"כ פינדרוס לידי ח"כ אייכלר ובכך ליצור איזון • 'בחדרי' עם כל הפרטים

הקרב בין 'דגל' ל'אגודה'; החסידים: אין איזון בחלוקת התפקידים
ישיבת סייעת יהדו"ת, השבוע צילום: באדיבות המצלם

הקרב בין 'אגודת ישראל' ל'דגל התורה' לקראת חלוקת התפקידים בתוך יהדות התורה: באגודת ישראל החסידית פותחים בקרב על התפקידים וטוענים כי הוועדה לפניות הציבור בראשה יעמוד ח"כ יעקב טסלר לא שווה לתפקיד השלישי שקיבלה 'דגל התורה' - ועדת החוקה, ועדה שנחשבת ליוקרתית ומשפיעה.

כדי לאזן את השוויון בין הסיעה הליטאית לזו החסידית, באגודת ישראל דורשים במקביל גם את תפקיד סגן יו"ר הכנסת שיועד לידי חבר הכנסת יצחק פינדרוס מטעם דגל התורה; את התפקיד מבקשים להעביר לח"כ ישראל אייכלר.

ב'אגודת ישראל' טוענים כי ההסכם שנחתם ערב הבחירות לכנסת ה-21 מעלה דרישה חד משמעית לפיה חלוקת התפקידים בין 'דגל התורה' ל'אגודת ישראל' תהיה שוויונית.

לידי ׳בחדרי חרדים׳ הגיע מכתב ששיגר סגן השר מאיר פרוש ובו הוא פונה ליו"ר יהדות התורה השר יעקב ליצמן, וכותב: "לכולם ידוע שהתפקיד החמישי שיש ליהדות תהורה בכנסת כעת, הוא יו"ר ועדת החוקה, בזה בחרה דגל התורה", כתב פרוש.

לדבריו, "אני סבור שכמשקל לתפקיד יו״ר ועדת החוקה, האיזון המקסימלי שאגודת ישראל יכולה לבקש עבור נציגיה, זה לקבל את יו״ר הועדה לפניות ציבור וסגן יו״ר הכנסת".

המכתב ששיגר פרוש לליצמן

הטענה של פרוש היא כי רק במקרה שיקבלו את שתי התפקידים (פניות ציבור וסגן יו"ר הכנסת), רק אז יהיה איזון בין התפקידים, כפי שסוכם בהסכם שפורסם בזמנו לראשונה ב'בחדרי חרדים'.

סגן השר מציין במכתבו כי, "הוועדה לפניות הציבור היא כלל לא ועדה סטטוטורית בכנסת", וכי "במסגרת ההסדר שנעשה לפני כשנה בין הסיעות של אגודת ישראל, סוכם שכל ארבעת הנציגים יקבלו תפקיד מכובד וייעשה מאמץ שהנציג הרביעי של חסידות בעלזא גם יקבל תפקיד בכיר".

מי שהשיב לדרישה של פרוש היה יו"ר יהדות התורה, שר השיכון יעקב ליצמן. "אני חושב בדיון כמוך", כתב ליצמן. גם חבר הכנסת יעקב טסלר, שכאמור, מיועד לכהן כיושב ראש הוועדה לפניות הציבור, שיגר מכתב חוזר בו הוא כתב לסגן השר פרוש.

"אין לי ספק שאגודת ישראל צריכה לדרוש מדגל התורה שוויון לא רק בכמות, אלא גם באיכות", אמר טסלר, והצטרף לדרישה של פרוש. "אין ספק שאגודת ישראל צריכה לדאוג לכל חברי הכנסת מטעם אגודת ישראל, הן לאור מה שסוכם לפני שנה והן כערבות הדדית לכל חברינו".

המענה של ליצמן לפרוש

בתוך כך, היום (רביעי) צפוי להתקיים דיון בין הסיעות בחלוקה הפנימית. באגודת ישראל מבהירים כי אין כל קשר בין הדרישה לשוויון בתפקידים, לבין ההסכם הנורבגי, וכי סגן השר פרוש צפוי לפרוש עם חקיקת החוק הנורבגי לטובת יצחק פינדרוס.

גורמים ביהדות התורה מסרו בשיחה ל'בחדרי חרדים': כנראה שסגן השר פרוש מננסה ללבות את מערכת היחסים בתוך יהדות התורה לאחר שנודע לו שעל פי ההסכמים בתוך אגודת ישראל הוא יאלץ להתפטר לטובת יצחק פינדרוס ומנסה לגרום לכביכול ויכוח על תפקידים. אין הצדקה בדרישה שהעלה, זה רק ניסיון לברוח מהתחייבות להתפטר לטובת פידנרוס.

מאגודת ישראל נמסר ל'בחדרי חרדים': הדרישה של פרוש היא לגיטמית, עניינית, מכובדת ומקובלת על כל הסיעה. פרוש מתכוון להתפטר מהנורבגי כפי שנכתב בהסכם.

המכתב של טסלר

יהדות התורה דגל התורה אגודת ישראל מאיר פרוש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד