י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
השר אוחנה ידרוש לחקור?

מזעזע: החבטה בפני הרב, הלינץ' בתלמידים והתגובה המקוממת של המשטרה

קבוצת מתפללים שהגיעה להתפלל סמוך לבית ג'אן ביום לג' בעומר, הותקפה על ידי תושבים עד זוב דם תוך קללות וגידופים • במשטרה הפנו אותם להגיש תלונה בירושלים, אך עד כה לא נעשה דבר • עו"ד חיים בלייכר: "לא נשתוק עד שימוצה הדין. מדובר בפוגרום של ממש" • צפו

מזעזע: החבטה בפני הרב, הלינץ' בתלמידים והתגובה המקוממת של המשטרה
תקיפת הרב ע"י הדרוזים צילום: באדיבות המצלם

מכות, השפלות, ניסיון דקירה ולינץ' ברכבים - כך הותקפו מתפללים חרדים ביום ל"ג בעומר, בעת שהתפללו סמוך לכפר בית ג'אן הצופה על קברו של רבי שמעון בר יוחאי.

מתפללים חרדים, בניהם מבוגרים, נשים וילדים עברו לינץ' קשה ביום ל"ג בעומר האחרון בסמוך לכפר בית ג'אן. המתפללים הגיעו להתפלל במקום, אשר צופה על קברו של רבי שמעון בר יוחאי שהיה סגור ביום ההילולה בעקבות הקורונה.

לאחר שהות של מספר שעות במקום, הגיעו למקום שני ג'יפים עם קבוצת דרוזים אשר איימו על המתפללים וטענו שמדובר בשטח שלהם וכי יש להם חצי שעה להתפנות מהמקום, למרות שמדובר בשטח ציבורי. בעקבות האיומים החלו המתפללים לקפל את הציוד שלהם באופן מידי ולצאת מהמקום מבלי להתווכח עם התוקפים.

מיד לאחר מכן, חסמו הדרוזים, חלקם רעולי פנים, את יציאת הרכבים מהמקום והחלו לתקוף את הקבוצה באלימות קשה, תוך שהם מכים את חברי הקבוצה, ושוברים את שמשות רכבם.

אחד מהמתפללים התחנן לתוקפים והסביר שהוא נוסע מיד מהמקום, אך ללא הועיל. התוקפים התנפלו עליו והחלו לבצע בו לינץ' של ממש. המתפלל הופל לרצפה כאשר התוקפים בועטים ומכים אותו בכל חלקי גופו תוך שהם מטיחים בו קללות, וכן גידופים שונים כנגד העם היהודי.

אחד מהתוקפים שאחז בידו מקל, החל לחבוט בראשו של המתפלל ובחזהו. המתפלל סיפר כי ברגע זה הוא חש את הכרתו מתערפלת ושאלה הם רגעיו האחרונים. לפתע, עזבו אותו התוקפים והחלו לזרוק סלעים לעבר רכבו ולעבר רכבים נוספים בחנייה. המותקף ניצל את ההפוגה בזריקת האבנים ונמלט לעבר רכב אחר שהיה במקום כשנהג נמצא בתוכו, כאשר באותו הזמן התוקפים בעקבותיהם ומשליכים לעברם אבנים.

בשלב זה מבחינים המותקף ונהגו באבא ובילדו בן השלוש שעשו את דרכם אל החניה. המותקף צעק לעברם שיברחו מהמקום כל עוד נפשם בם. כאשר התוקפים הבחינו בשניים הם החלו ליידות אבנים גם לעברם ולאחר מכן הם המשיכו חזרה לתצפית ושם קיללו ותקפו את המתפללים הנוספים.

זוג נוסף שהיה במקום, הגיעו לחנייה ומצאו את רכבם שנרגם באבנים כאשר שמשותיו מנופצות עם נזקי פח רבים כתוצאה מהשלכת סלעים לעבר רכבם. כוח משטרה ומג"ב שהגיע למקום חילץ את המתפללים דרך הכפר בשיירה מאובטחת עד שהם יצאו מכלל סכנה.

המשטרה מתעלמת?

קצין המשטרה שהיה בשטח, אמר לבני הזוג לאחר החילוץ שייקחו אותם להגיש תלונה בתחנת המשטרה בכרמיאל, ושם הם יקבלו אישור על התלונה עבור מס רכוש. לאחר המתנה של זמן רב הגיעו למקום כוח משטרה אחר ואמר לבני הזוג שהם ממתינים לריק וכי מוטב שהם ילכו לביתם בירושלים ושם ייגשו להגיש תלונה.

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו, אשר מסייע לחברי הקבוצה כנפגעי עבירה, שלח מכתב דחוף למשטרת כרמיאל. במכתבו ציין עו"ד בלייכר כי מדובר באירוע חמור של תקיפה בנסיבות חמורות ממניע גזעני תוך השתוללות וגרימת נזק רב לרכוש. כמו כן מבקש עו"ד בלייכר לפעול בנחישות על מנת ללכוד את החשודים ולהביאם לדין ולעשות את כל הפעולות הנדרשות למיצוי החקירה ובכלל זה איכון טלפונים, גביית עדויות ואיסוף סרטוני צילום ממצלמות האבטחה ומעדי ראייה שנכחו באירוע.

עו"ד בלייכר מדגיש במכתבו כי המותקפים שאותם הוא מייצג, שמרו את האבנים שחדרו לרכבם. על כן מבקש עו"ד בלייכר לאסוף את האבנים שהושלכו, מהמותקפים, לצורך זיהוי פלילי וכן לקיחת D.N.A על מנת להביא את מבצעי הלינץ' לדין. בתגובה ענתה המשטרה כי מדובר באירוע פלילי וכיוון שאין מצלמות באזור לא ניתן לאתר את הפורעים.

השר החדש קיבל פניה - "הרב נחבט בפניו"

לאור התגובה המקוממת פנה אתמול (שלישי) עו"ד בלייכר במכתב נוסף הן למשטרה והן לשר לביטחון הפנים הנכנס אמיר אוחנה, בו כינה את האירוע כפוגרום, וביקש מהשר להתערב בעניין.

במכתב ששלח מתאר עו"ד בלייכר את סיפור התקיפה של אחד מהמתפללים "רב כבן 55 הרב ג' היה במקום ביחד עם חמישה מתלמידיו. ובעת שהלכו לכיוון החניון רצו לעברם שני פורעים כאשר אחד מהם אוחז בידו באלה. בעת שהגיעו הפורעים לרב ג' ותלמידיו אמר הפורע עם האלה לרב "אתה מבוגר תעמוד בצד אותך אני לא יכה". ואז החל להכות ולרדוף אחר התלמידים עם האלה ולהכותם. הרב בעודו בהלם נשאר לעמוד במקום. או אז לפתע ניגש הפורע השני ונתן אגרוף בפניו של הרב בעצמה רבה עד שנפל לארץ. בעת שמרשי הרב ג' היה שרוע לארץ החל הפורע לבעוט בכל חלקי גופו. בשלב זה הגיע הפורע עם האלה והחל להכות את הרב ברגליו ובחזהו בעצמה רבה. לאחר מכן הוציא הפורע סכין מבגדיו והחל ללחוץ עם הסכין על חזהו של הרב. הפורעים הרפו מעט מהרב שניסה לקום על רגליו והחל לצלוע. ואז אחד הפורעים שוב נתן בעיטה לאחוריו." תיאר בלייכר במכתבו.

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו מוסר בתגובה: "לצערנו אנו חווים גל של הסתה גזענית אשר גורמת לקבוצות אנשים רעים לממש התקפות אכזריות כלפי אנשים בשל מוצאם ואמונתם היהודית. אנו דורשים מיגור של תופעה מסוכנת זו, וכן אנו מצפים לחקירה נחושה והעמדתם לדין של כל התוקפים בצוותא תוך ענישה שתביא לגמול ראוי וגם להרתעה".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "משטרת ישראל רואה בחומרה כל מעשה אלימות ובריונות. עם קבלת התלונות בתחנת המשטרה סמוך לבית מגוריהם של המתלוננים, נפתחה חקירה".

"מטבע הדברים איננו מפרטים אודות חקירות מתנהלות, אולם נציין כי נמשיך לחקור את המקרה ביסודיות ולבצע את כל פעולות החקירה הנדרשות במטרה להגיע לחקר האמת", לשון התגובה.

שנאת חרדים ל"ג בעומר חננו אמיר אוחנה בטחון פנים משטרת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד