י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"הרבה בעיות נפשיות"

על רקע משבר הקורונה: חילופי דברים קשים בין טראמפ ליריבתו הפוליטית

בעקבות משבר הקורונה ותמיכתו של  של הנשיא האמריקני בתרופת הידרוקסיכלורוקווין לטיפול במחלה, תקפה אותו יו"ר בית הנבחרים ואמרה בין היתר כי הוא סובל מהשמנת יתר חולנית. טראמפ כהרגלו, לא נשאר חייב

על רקע משבר הקורונה: חילופי דברים קשים בין טראמפ ליריבתו הפוליטית
דונלד טראמפ צילום: יח"צ

הנשיא דונלד טראמפ תקף אתמול (שלישי) את ננסי פלוסי, יושבת ראש בית הנבחרים של ארצות הברית וחברת המפלגה הדמוקרטית. טראמפ קרא לה בין היתר 'אישה חולה עם הרבה בעיות נפשיות' וזאת לאחר שכינתה את טראמפ כאדם בעל 'השמנת יתר חולנית' ולגלגה על טענתו כי מחקרים אקדמיים מראים שההתראות על סכנה של לקיחת תרופת הידרוקסיכלורוקווין, שעל פי טענות מומחים יעילה נגד קורונה, הן קנוניה של מתנגדיו, וכי התרופה מעולה, והוא אף משתמש בה על בסיס יומי.

"פלוסי היא אישה חולה שיש לה הרבה בעיות, הרבה בעיות נפשיות" אמר הנשיא טראמפ במהלך ביקור בגבעת הקפיטול, שם סעד ארוחת צהריים עם חברי הסנאט הרפובליקנים.

את הדברים אמר בתגובה לדברי פלוסי כי הנשיא הוא עם "השמנת יתר חולנית" ומסכן את בריאותו במינון היומי שלו של הידרוקסיכלורוקווין. את הדברים אמרה בראיון ל- CNN ביום שני בערב.

הנשיא הגן על לקיחת התרופה, למרות שיש על התרופה אזהרות ממשלתיות על תופעות הלוואי הרבות שבו.

הנשיא התייחס למחקר שנערך באפריל בבתי חולים שהראה שיעור תמותה גבוה יותר בקרב אלו שקיבלו את התרופה.

"עבדתי עם רופאים, ואם אתם מסתכלים על הסקר היחיד - הסקר הרע היחיד - הם נתנו את זה לאנשים שהיו במצב רע מאוד. הם היו זקנים מאוד, כמעט מתים. זו הייתה הצהרת אויב של טראמפ" הוא אמר.

במחקר שנערך באפריל ל- 368 חולים גברים בבתי חולים של פנסיונרים, בפריסה ארצית נמצא כי הידרוקסיכלורוקווין קשור לשיעורי מוות גבוהים יותר לאלה שנדבקו בנגיף הקורונה.

יותר מ 27 אחוז מהמטופלים שקיבלו את התרופה מתו ו- 22 אחוז מהמטופלים שטופלו בשילוב של הידרוקסיכלורוקווין והאנטיביוטיקה אזיתרומיצין, מתו גם הם. שיעור התמותה עבור אלה שלא קיבלו את התרופות היה 11.4 אחוזים.

דונלד טראמפ קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד