י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
ליצמן לא יפרוש

אליהו חסיד ל'בחדרי': לא מתכוון לכהן בכנסת; מה הסיבה?

התפתחות מפתיעה: מקום 9 ביהדות התורה, אליהו חסיד, שאמור היה להיכנס לכנסת בעקבות החוק הנורבגי, מספר ל'בחדרי חרדים' כי אין בכוונתו לכהן כח"כ. לדברי חסיד, הוא הודיע זאת באופן רשמי לשר ליצמן, מי שאמור לפנות את מקומו במסגרת הנורבגי עבורו

אליהו חסיד ל'בחדרי': לא מתכוון לכהן בכנסת; מה הסיבה?
אליהו חסיד צילום: יהודה חיים פלאש 90

העוזרים כבר תפרו חליפות, השטיח האדום בחדר סיעת 'יהדות התורה' כמעט ונפרס, אך אז התברר שהציפיות שלהם היו מוקדמות בעקבות התפתחות מעניינת בשעה האחרונה. ל'בחדרי חרדים' נודע, כי אין בכוונתו של מקום 9 במפלגה, אליהו חסיד, להיכנס לכנסת במסגרת החוק הנורבגי.

ביהדות התורה העלו בימים האחרונים את כוונתם כי שר השיכון ונציג הסיעה המרכזית יעקב ליצמן יפרוש במסגרת החוק הנורבגי ויכניס את מקום 9 ברשימה, אליהו חסיד, ששובץ במקום השני של הסיעה המרכזית, זאת, בנוסף להתפטרותו של סגן השר מאיר פרוש לטובת יצחק פינדרוס מדגל התורה.

במפלגה כבר גיבשו הבנות כי במקרה כזה, ליצמן יתפטר לטובת אליהו חסיד למשך שנה וחצי, ויחזור לכהן כחבר כנסת, אז יגיע תורו של סגן השר המיועד אורי מקלב, שיפרוש לטובת אליהו ברוכי, מקום 10 ברשימה מטעם דגל התורה.

אלא, שבשיחה לפני זמן קצר עם 'בחדדי חרדים', מבהיר אליהו חסיד על כך שאין בכוונתו להגיע לכנסת לכהן כח"כ מן המניין.

ליצמן במסדרונות הכנסת // הדס פרוש, פלאש90

ל'בחדדי חרדים' נודע, כי חסיד הבהיר זאת גם בפני יו"ר המפלגה, השר ליצמן, שככל הנראה לא יימנע מלפרוש מהכנסת במסגרת החוק הנורבגי.

הסיבה הרשמית שהסבירו באגודת ישראל, היא כי אין לאליהו חסיד מטרה לעזוב את תפקידו כמנהל ישיבת 'אמרי אמת' של חסידות גור לכהונה בת שנה וחצי בלבד בכנסת, אך ניתן להעריך שכתב האישום כנגד ליצמן שנמצא בדרך, הוא השיקול המרכזי של ברוכי בכך שליצמן יאלץ אז לפרוש מהממשלה, קודם השנה וחצי, ויחד איתו ייפלט מהכנסת גם אליהו חסיד.

יהדות התורה יעקב ליצמן החוק הנורבגי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד