ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
יום ירושלים ויום הזכרון ליהודי אתיופיה

מליאת הכנסת קיימה דיון מיוחד; ח"כ יברקן: יום יבוא ויהיה כאן ראש ממשלה אתיופי

מליאת הכנסת קיימה דיון מיוחד לציון יום ירושלים ויום הזיכרון ליהודי אתיופיה שנספו בדרכם לישראל • יו"ר הכנסת יריב לוין: "לצערי בחסות המומחים להפחדות מסבירים לנו שמסוכן להעז ולקדם את העיר, ירושלים בזה למומחים האלה"

  מליאת הכנסת קיימה דיון מיוחד; ח"כ יברקן: יום יבוא ויהיה כאן ראש ממשלה אתיופי
קייסים צילום: פלאש 90

מליאת הכנסת קיימה דיון מיוחד לציון יום ירושלים ויום הזיכרון ליהודי אתיופיה שנספו בדרכם לישראל.

יו"ר הכנסת יריב לוין פתח את הדיון וציין כי הוא שמח להיות יושב-ראש הכנסת הראשון שנולד בירושלים אחרי הניצחון במלחמת ששת הימים ועל שזכה לגדול בעיר בתקופה הזו: "הניצחון במלחמת ששת הימים היה קפיצת מדרגה אדירה בהיסטוריה של ירושלים. בהיסטוריה שלנו."

לוין התייחס בדבריו להעברת שגרירות ארה"ב לירושלים לפני שנתיים ואמר: "לפני שנתיים עלינו מדרגה נוספת, כאשר בעקבות החלטה אמיצה של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, ובזכות יישום אמיץ לא פחות של שגריר ארצות הברית בישראל, דיוויד פרידמן, עברה שגרירות ארה"ב לבירתנו, ירושלים. ההכרה האמריקאית בירושלים כבירת ישראל עושה צדק עם ירושלים, עם מדינת ישראל ועם האמת ההיסטורית. אני רוצה להודות מכאן פעם נוספת לנשיא טראמפ ולשגריר פרידמן על עמידתם האיתנה לצד מדינת ישראל, לצד האמת."

יו"ר הכנסת התייחס לביקורת שנשמעה לפני העברת השגרירות לירושלים ואמר: "לצערי, לכל עליית מדרגה כזו יש הקדמה, אותה הקדמה בדיוק. בחסות המומחים להפחדות, הפרופסורים ל"זה לא ילך", חברי מקהלת "סליחה שניצחנו", מסבירים לנו שחבל להתאמץ, שמסוכן להעז. משכנעים אותנו שאם נשאף ליותר, נאבד את מה שיש. אומרים לנו שעדיף להישאר על המדרגה שאנו עומדים עליה. עדיף להמתין לזמנים אחרים, שה"עולם" יסכים. אבל ירושלים בזה למומחים האלו."

השר לענייני ירושלים ומורשת רפי פרץ: "כשר לירושלים ומורשת אני מאמין בבניית ירושלים של מטה בקידום התיירות, בבניית תשתיות בעיר העתיקה וההנגשה אליה לאוכלוסיות רבות, בעידוד השקעות כלכליות והבאת חברות טכנולוגיה וחיזוק האקדמיה בעיר. נוסף לכך אני רואה בבניית ירושלים ערך לאומי מדיני עליון, בגבעת המטוס, בהר חומה, בהר הזיתים או בארמון הנציב. יש אתגרים רבים בתכנון ובנייה שעומדים לפנינו ואני בטוח שנוכל להם. עם בניינה של ירושלים של מטה, ירושלים הגשמית העיר התוססת המתקדמת עיר הבירה שעיני כל העולם נשואות אליה, אנו בונים גם את ירושלים של מעלה - ירושלים הרוחנית האידיאלית, ירושלים של השראת שכינה בתוכה וכל מי שמכיר את ירושלים יודע איזה מקום של תורה זו העיר הזו."

סגן השר לביטחון פנים גדי יברקן: "כשאני חושב היסטורית אחורה, אני מנסה לדמיין את עם ישראל על כל פזורותיו בתבל לפני 80 שנה האם הם ראו את האירוע המדהים, הזה שיש לנו כנסת משלנו, ממשלה משלנו עם ישראל, מתקבץ בארצו ומעל הכול בירת ירושלים בירתנו ירושלים הנצחית לנצח נצחים, שעליה כל אבותינו התפללו ונשאו את עיניהם. ירושלים זה משהו שאי אפשר לתאר במילים למי שלא חווה גלות, למי שלא נולד בגלות, למי שלא חווה אנטישמיות, לעולם לא יכול להבין את חשיבותה וגדלותה של מדינת ישראל."

בסיום דבריו התייחס ח"כ יברקן למיוניו לסגן השר לביטחון פנים ולמינויה של ח"כ פנינה תמנו שתה לשרת הקליטה ואמר: "אני ממליץ לכם אל תתרגשו מהתארים שלי ושל השרה פנינה תמנו-שטה כי יבוא יום שיהיה פה ראש ממשלה מבני הקהילה, אז את המנה העיקרית אני משאיר לדורות הבאים ואולי אפילו בדור הזה"

יום ירושלים מליאת הכנסת יושב ראש הכנסת יריב לווין גדי יברקן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד