י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
הקרב על התפקידים

חשיפת 'בחדרי': ב'דגל' דוחים את טענות פרוש; "לא מתייחסים לאיכות"

חלוקת השלל: לאחר ש'בחדרי חרדים' חשף הבוקר את דרישת סיעת אגודת ישראל מדגל התורה לקבל לידיה את תפקיד הוועדה לפניות ציבור ותפקיד סגן יו"ר הכנסת, בתמורה לתפקיד היוקרתי של ראשות ועדת החוקה, בדגל התורה דוחים את הדרישה על הסף וטוענים לקיפוח הפוך

חשיפת 'בחדרי': ב'דגל' דוחים את טענות פרוש; "לא מתייחסים לאיכות"
ליצמן ופרוש צילום: דוד כהן / פלאש 90

לאחר חשיפת 'בחדרי חרדים' הבוקר (רביעי), אודות דרישת 'אגודת ישראל' מ'דגל התורה', לקבל לידם את תפקיד הוועדה לפניות ציבור ותפקיד סגן יו"ר הכנסת, בתמורה לתפקיד היוקרתי של ראשות ועדת החוקה - ב'דגל' דוחים את הדרישה.

בכנסת נועדו היום נציגים משתי הסיעות, חברי הכנסת אורי מקלב ויעקב אשר מ'דגל התורה', וחברי הכנסת יעקב טסלר וישראל אייכלר מ'אגודת ישראל'. בפגישתם דנו בנוגע לחלוקת תפקידי הוועדות בין נציגי הסיעות.

בפתח המפגש, התייחסו בדגל בתורה לפרסום ב'בחדרי' ולטענה שהעלה סגן השר מאיר פרוש, לפיה אין שוויוניות בין תפקיד יו"ר ועדת החוקה ליו"ר הועדה לפניות הציבור ועל כן צריך לקבל בתמורה גם את סגן יו"ר הכנסת.

בדגל דחו את הטענות והסבירו כי ההסכם דיבר על שיווניות בתפקידים מבלי להתייחס לאיכות שלהם, עוד נטען במפגש כי גם תפקיד סגן שר החינוך לא שווה לתפקיד סגן שר התחבורה, וכך גם אפשר לטעון על חוסר שוויון בין תפקיד שר השיכון ליו"ר ועדת הכספים.

בדגל התורה הבהירו כי במקרה ואגודת ישראל תתעקש על דרישתם, הם יטענו כי בשנה החולפת לא היה שוויון בתפקידים בסיעה, לאחר שמאיר פרוש שימש כסגן שר החינוך, ואילו בדגל בתורה שימשו בזמן הזה כחברי כנסת מן המניין.

במהלך השעות האחרונות טענו עוד בדגל התורה, כי טענות נציגי אגודת ישראל שזכו לגיבוי מצידו של השר ליצמי לא נכונות, והדגישו כי כל המטרה של ההסכם שדגל בוחרים תפקיד ראשון, הגיע לעולם בדיוק למקרה בו יש שני תפקידים באיכויות שונות, לדגל תהיה הזכות לבחור בקדנציה הזו את התפקיד הבכיר יותר ראשונה.

סוף דבר, לא ברור האם באגודת ישראל צפויים להתעקש על הדרישה הזו, דרישה שמיועדת להביא תפקיד עבוד חה"כ ישראל אייכלר, בזמן שגם הח"כ המיועד יצחק פינדרוס לוטש עיניים לתפקיד סגן יושב ראש הכנסת.

 

מאיר פרוש אגודת ישראל דגל התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד