י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
בקשתו נדחתה

לראשונה: ראש ממשלה מכהן יתייצב בבית המשפט

ביום ראשון יתרחש מחזה שכמותו לא נראה בישראל. ראש ממשלה מכהן יתיישב על ספסל הנאשמים בבית המשפט המחוזי בירושלים, שם ישמע מהשופטים את האישומים המיוחסים לו בחשד לשוחד, מרמה והפרת אמונים | בקשתו להתחמק ממעמד זה נדחתה

לראשונה: ראש ממשלה מכהן יתייצב בבית המשפט
ראש הממשלה בנימין נתניהו צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לאחר שפרקליטי ראש הממשלה בנימין נתניהו התעמתו אמש (שלישי) בנוגע לאי התייצבותו בדיון ההקראה שיתקיים בבית המשפט, ביום ראשון הקרוב, היום הגיב בית המשפט אף הוא לבקשת נתניהו והחליט שראש הממשלה יהיה מחויב להתייצב כאחד האדם.

השופטים ציינו כי מותר לדון נאשם שלא בפניו, אך בית המשפט, רשאי בכל שלב במשפט לצוות על התייצבותו של הנאשם והוסיפו "אומנם לטענת המבקש נוכחותו אינה נחוצה למעמד ההקראה שכן תרומתו תתמצה בכך שהוא יאשר כי קרא את כתב האישום והבין את תוכנו אך זו בדיוק התרומה הנדרשת ממנו, להתייצב ולומר את דברו".

לגבי טענת פרקליטי נתניהו כי הוא צריך להגיע עם מאבטחים, מה שיגרום להתקהלות בתקופת הקורונה ולהפרת הכללים של משרד הבריאות, ענו השופטים "בקביעת הנוכחים שייכנסו לאולם נלקח בחשבון הצורך בנוכחות מאבטחים. לעניין ההסדרים הקונקרטיים, על הגורמים המופקדים על נושא האבטחה לתאם את הנושא מול הגורמים הרלוונטיים בבית המשפט".

"נוכח הצורך בשמירת מרחק בין הנוכחים באולם, לא ניתן להגדיל את מספרם מעבר לזה שכבר נקבע. להשלמת התמונה יצוין, כי בשל המגבלות הקיימות, נערך בית המשפט באופן מיוחד, תוך הקצאת מספר אולמות בהם ניתן יהיה לצפות בדיון בטלוויזיה במעגל סגור, לרבות אולם סמוך לאולם הדיונים, המיועד לעורכי הדין הנוספים המייצגים את הצדדים".

רק אתמול התחולל קרב תקשורתי מלווה באשמות הדדיות בין הפרקליטות לסנגורי נתניהו "נתנו ידם להתקפה פראית נגד עמיתיהם" נכתב בהודעת הפרקליטות.  בעוד סנגוריו של ראש הממשלה הטיחו בפרקליטות כי היא ממשיכה בקמפיין ה"רק לא ביבי", עקב כך שהיא מחייבת אותו להתייצב לפתיחת משפטו, ובפרקליטות תקפו בחריפות את הודעת התגובה של סנגורי ראש הממשלה "הודעת הסנגורים לתקשורת היא בלתי מתקבלת על הדעת, מעבר לכך שהיא כוזבת ומתלהמת".

עם זאת יש לציין כי בנימין נתניהו יכול לפחות למנוע מהצלמים לתעד אותו ישוב על ספסל הנאשמים, זאת באם ינקוט בטריק בו השתמש ראה"מ לשעבר העבריין המורשע אהוד אולמרט, שהמתין צמוד לדלת עד לכניסת השופטים ונכנס יחד עמם, אחרי שהצלמים הוצאו כנדרש.

משפטו של בנימין נתניהו כתב אישום נגד נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד