ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
הנשיא פוטין שיגר ברכה

מאה חמישים רבנים נשאו תפילה לשחרור והצלת שארית הפליטה

כמאה וחמישים רבנים ודיינים נשאו תפילה והודיה בעצרת לציון שחרור והצלת שארית הפליטה של יהודי אירופה מידי הנאצים שנקבע לכ"ו אייר. הנשיא פוטין שיגר אגרת מיוחדת לעם היהודי. "עלינו ועל דורות העתיד לשמור בנחרצות על האמת של המלחמה (מלחמת העולם השנייה) הזאת ולהבין מהן ההשלכות של התעלמות  מלאומנות, אנטישמיות, גזענות ושנאת זרים".

מאה חמישים רבנים נשאו תפילה לשחרור והצלת שארית הפליטה
התפילה בכותל המערבי שהועברה בזום צילום: באדיבות המצלם

כמאה וחמישים רבנים השתתפו בתפילה שהתקיימה בחסות 'ועידת רבני אירופה' בעצרת השתתפו חבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי שמעון בעדני, נשיא 'ועידת רבני אירופה', רבה של צרפת, השר לשירותי דת, נציגי הבית הלבן והקרמלין, שגרירי ישראל באו"ם וברוסיה וראשי הארגונים היהודיים.

'יום השחרור וההצלה' של יהודי אירופה מידי הנאצים שנקבע בכ"ו באייר לציון כניעת הנאצים והצלת שארית הפליטה ולזכרם של הקדושים הי"ד שחירפו את נפשם במלחמה בנאצים, צוין אתמול בחסות 'ועידת רבני אירופה' בפעם השביעית בישראל וברחבי העולם.

כמאה וחמישים רבנים ראשיים אבות בתי דין ודיינים מעשרים מדינות ברחבי העולם, ונציגי הבית הלבן והקרמלין, שגרירי ישראל באו"ם וברוסיה וראשי הארגונים היהודיים בעולם. משתתפי העצרת קיבלו עול מלכות שמים מתוך תפילה והודאה לקב"ה.

התרגשות רבה עוררו תלמידי מוסדות קרלין סטולין מפינסק שבבלארוס ובני משפחותיהם שהשתתפו בשידור חי בתפילה ממקום בידודם במחנה הנופש צ'ייקא שם הם שוהים מאז פורים.

 צילום: אלי איטקין

הגרי"מ לאו אמר בכותל המערבי שם התקיימה העצרת. "העולם נחלק לארבע קבוצות. הרוצחים השפלים ומשתפי הפעולה עם החיה הנאצית. הקורבנות הי"ד. העולם שקרא את ה'פתרון הסופי' שהגה השטן בועידת וונזה ועמד מנגד, והקבוצה הרביעית שלא עמדה מנגד ובניה חירפו את נפשם למות כדי להילחם בנאצים ימ"ש. בעלות הברית והצבא האדום שלא נשכח אותם כשהם אלה ששחררו את אושוויץ ובהם כרבע מיליון חיילים אחינו בני העם היהודי שיצאו למערכה ולא שבו."

נציג הבית הלבן יו"ר הועדה לשימור מורשת ארה"ב מר פול פאקר אמר כי "הנשיא טראמפ שולח דרישת שלום חמה לרבני אירופה וליוזם ציון יום השחרור וההצלה אותו כינה 'המלאך גבריאל'. אתם הפועלים לחזק את כל מה שאיבדו לנו הנאצים, להילחם בבניה באנטישמיות ולהזכיר לעולם את מה שעוללו לנו, ואת אלו שקמו נגדם והכניעו אותם. ארה"ב היא הידידה הטובה ביותר לעם היהודי ואנו מוקירים ומעריכים מאוד את הרבנים שאינם שוכחים וזוכרים גם לאן אנו הולכים."

העצרת היוזמה לציון 'יום השחרור וההצלה' מוביל הנגיד גבריאל גרמן זכרייב סגן נשיא הקונגרס היהודי הרוסי ונשיא קרן 'סטמאגי' העולמית.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין שיגר אגרת ברכה שנתית לעם היהודי שהוקראה למשתתפים על ידי נציג הקרמלין מנהל אגף בכיר בלשכת הנשיא מר סרגיי נוביקוב; "יום השחרור וההצלה מהווה כיבוד זכר גבורתם החסרת תקדים של חיילי הצבא האדום וצבאות בעלות הברית, שהכריעו את הנאצים והצילו את העם היהודי ועמים אחרים מכיליון חרוץ." הנשיא פוטין מסיים את מכתבו; "אני בטוח, שהן עלינו והן על דורות העתיד לשמור על האמת של המלחמה הזאת בצורה נחרצת ולהבין, מהן ההשלכות של התעלמות מלאומנות, אנטישמיות, גזענות ושנאת זרים."

ועידת רבני אירופה נאצים ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד