י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
לראשונה בישראל

חמשת החרדים ש"יככבו" בסדרה שעומדת לרגש את המדינה

עוד לא הוקרן דבר כזה בישראל. סדרה חדשה שתעלה בקרוב לאוויר, עקבה אחרי חמישה ישראלים, להם בן משפחה שחזר בתשובה, מה שגרם לניתוק היחסים | האם הם יצליחו להתאחד מחדש ולהתגבר על הפערים | הכירו את חמשת החרדים שמלווים אותם וצפו בהצצה ראשונה 

חמשת החרדים ש"יככבו" בסדרה שעומדת לרגש את המדינה
מכוכבי הסדרה 'עוד ניפגש' צילום: באדיבות כאן 11

חמישה ישראלים יוצאים למסע אמיתי חי ומתועד של חיבור הקשר מחדש, עם אח, אבא או בן שחזר בתשובה. בדרך הם חיים בתוך העולם החרדי תשעה ימים, במאה שערים, בבתי כנסת בישיבות, בהרצאות, בסליחות תפילות, קניות ואירועים, ומכירים מקרוב את אורחות החיים.

בדרך לניסיון האיחוד מחדש, מלווים אותם חמישה חרדים, שהסכימו להיחשף, בברכת רבותיהם, כדי לשמש "שליחי מצווה" ולקיים את דרכו של אהרן הכהן 'אוהב שלום ורודף שלום', כדי ללוות את המסע מקרוב ולהביא לשלום בין אחים ומשפחה.

על התאמת ובחירת האנשים עמלו צוות אנשים שראיינו מאות חרדים, מתוכם נבחרו המתאימים ביותר להעברת אורחות החיים, בצורה הנכונה והמשקפת את החיים החרדים, האנושיים, היפים, מלאי החן, החסד, הנתינה והעזרה לזולת. בכדי להתאים במידת ההבנה, רוב הנבחרים מגיעים מעולם החזרה בתשובה.

הרב רפאל קליינמן, בן 57

מתגורר בשכונת רחביה בירושלים, נשוי לשרה ולהם שישה ילדים, כולם נשואים, ו-14 נכדים. רפאל נולד בתל אביב שירת בלהקה צבאית, כשרונו בריקוד ומשחק עצום, הופיע באנגליה וניו יורק והחל לפתח קריירה. שבת שעשה אצל מכרים שינתה אותו והפכה אותו לאדם מאמין.

הוא ביטל את חוזיו והלך ללמוד בישיבת 'אור שמח'. משסיים את לימודיו בישיבה פנה לתחום החינוך ומילא בו שורה של תפקידי ניהול והדרכה. נחשב לאיש מוערך בעולם החינוך החרדי, יועץ למוסדות חינוך ולהורים, גם בתכניות רדיו. בשנים האחרונות מנהל תלמוד תורה בברזיל.

ד"ר נורית סירקיס בנק, בת 55

חוקרת ומרצה באומנות יהודית עכשווית, מלמדת תורת החסידות. נשואה לד"ר הרב מורי בנק, אם לשלושה וסבתא לנכדה. בתה של השפית המפורסמת וכותבת ספרי המתכונים המפורסמת רות סירקיס. בתום לימודיי פילוסופיה ואומנות באוניברסיטה העברית, היא החלה לעבוד במשרה נחשקת - עוזרת האוצר הראשי במוזיאון ישראל בירושלים.

במהלך תפקידה בנסיעה לאירופה עברה התגלות רוחנית יהודית במוזיאון שפתחה לה את הדלת אל היהדות. כשחזרה ארצה החלה תהליך של חזרה בתשובה והכירה את האדמו"ר מביאלא, שאף שימש כשדכן ושידך לה את בעלה שעלה ארצה מדרום אפריקה.

בעלה הוא רופא שיניים ומנהל מרפאת מומחים שבבעלותו והם מתגוררים בשכונת בית וגן, בבית, שהחלק התחתון שלו הוא בית כנסת.

הרב אופיר גל בן 33

אב לשלושה, נולד בבאר שבע. ילד מחונן שגדל בבית חילוני חבר בלהקת צעירי באר שבע. שש שנים שירת במערכת הביטחון, ובשנתיים האחרונות לשירותו הצבאי, הוא מוצב בבסיס מג"ב באילת, שם מתחיל המסע הרוחני שלו. לאחר למידה והיכרות עם אמונות ודתות שונות הוא מוצא אמת באמונה היהודית ומתחיל להתחזק. מתקרב לגאון הרב ראובן אלבז ראש ישיבות 'אור החיים', נוטש קריירה צבאית מבטיחה בדרגת מפקח ועובר לישיבת אור החיים בעקבות רבו.

נכון להיום מתגורר, יחד עם רעייתו ושלושת ילדיהם הפעוטים, בשכונת רמות בירושלים.

הרב אופיר לומד לרבנות, ומדריך בישיבת "אור החיים", מדריך נוער ומטפל.

יעל מזרחי, בת 48

נשואה, אם ל-11 ילדים, הבכור בן 28 והצעיר בן 13 (מתוכם רביעיית בנים) וסבתא לארבעה נכדים.

מתגוררת בירושלים ברחוב הקבלן, שלושה בניינים מביתו של הרב עובדיה יוסף זצ"ל, שבביתו היו בניה מתפללים עד פטירתו. היא גדלה בדימונה, ילדה שלישית במשפחה מרוקאית מסורתית עם תשעה ילדים.

בנוסף לעיסוקיה כאמא, סבתא ומנהלת לשכת ראש נציבות המדינה, יעל מתנדבת ופעילה חברתית מוכרת.

הרב ראובן דה לריינה, בן 48

מתגורר בשכונת שומרי אמונים, ומשתייך לקהילת הרב שלום ארוש. נולד וגדל באשקלון, אח שלישי מתוך ארבעה ילדים. אביו היה קבלן, משפחה חילונית המקדשת ערכים.

את שירותו הצבאי במשך ארבע שנים וחצי הוא מעביר כקצין קשר במודיעין. אחרי הצבא הוא נוסע למזרח. בתחילה עובד בבאסטות ביפן ובהמשך מטייל בהודו ובתאילנד. בטיול במזרח הוא יוצא פעמיים ללא פגע מתאונות דרכים שהיו יכולות להיות קטלניות. בהודו הוא חווה לראשונה הופעות של רוחניות בעולם.

שנה אחר שהחל לימודי תואר, החל להיכנס לתוך תהליך התשובה. הוא לא משלים את הלימודים. חצי שנה לפני סיום הלימודים הוא עובר לישיבה ליטאית-ספרדית בירושלים, ומשם ממשיך לישיבת חוט של חסד.

לפני 20 שנה נוסע פעם ראשונה לאומן, ותוך חצי שנה מתחתן.

נכון להיום לו ולחיה 6 ילדים. הם מתגוררים במאה שערים בדירת 3 חדרים קטנה סמוכה לישיבה, בה הוא אברך. ראובן עוסק בהפצת תורת רבי נחמן מברסלב בכל רחבי הארץ, כמו כן מעביר שיעורי התחזקות באינטרנט.

אלו חמש הדמויות שילוו את; אלעד, שוש, בלה, יעקב וגיל בדרך החרדית.

מדובר בסדרה בשם 'עוד ניפגש', שתעלה בקרוב ב'כאן 11', עליה עמלו אורי גרודר ואוהד גלעוז, שכאמור חזרו בתשובה לפני מספר שנים - לשניים רקורד ארוך ומכובד של יצירות בטלוויזיה, סדרות, הפקות ותכנים שהתפרסמו בישראל והפכו לתוכניות פופולאריות.

כעת כתבו, יצרו וצילמו באיחוד כוחות עם אלעד קופרמן, מפיק הטי. וי. הגדול בישראל, שהתקרב בשנים האחרונות לדת והתחזק גם הוא - ובעבודה מאומצת הצליחו להביא סדרה שעד כה לא צולמה בישראל.

יצוין כי כל המשתתפים בסדרה אמיתיים ולא שחקנים. הסדרה המוגדרת 'דוקו-ריאליטי' צולמה בזמן אמת, ללא התערבות חיצונית ומשקפת את הדברים כפי שהתרחשו אחד לאחד.

חלק מהמקומות בהם צולמה הסדרה: ישיבת 'אור החיים', ישיבת 'חוט של חסד', חסידות ביאלה, בית מרן הגר"ע יוסף זצ"ל, בית כנסת הגר"א, בבתי החרדים וכמובן בעוד שורת מקומות ואתרים חרדיים.

בימים הראשונים נאסרה שיחה בין החילוני לחרדי, וכך ימי 'השתיקה' הופכים למתח ודרמה גדולה, שבהמשך מביאה להתפתחויות שלא ייאמנו.

מי שליווה את הסדרה בשנה האחרונה בייעוץ תוכן, הוא מני גירא-שורץ, שבימי קורונה אלו משמש כיועץ למטה ההסברה החרדי במשרד הבריאות.

גירא אומר ל'בחדרי חרדים': "אחרי התקופה הקשה שעברנו פה, בימי הקורונה, עם כל הכותרות נגד חרדים, אני מאמין מתפלל ומקווה, שהסדרה הזו, שנעשתה ביושר ואמת - תביא לאיחוי וחיבור קרעים, ובעיקר להבנה בין המגזרים. שיכירו מי הם החרדים באמת, ולא רק את הכותרות המסיתות". לנו לא נותר אלא להצטרף לתקוותו, שהקרנת הסידרה תגרום לאיחוד העם שזקוק לו יותר מאי פעם.

סדרה חדשה עוד ניפגש כאן 11 סדרה על חרדים חזרה בתשובה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד