י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
גל החום הכבד

מתחילת השבוע: תשעה לקו במכת חום; שניים נפטרו

ארבעה מבוגרים תושבי הדרום במצב קשה, לאחר שחטפו מכת חום | מתחילת השבוע לקו תשעה בני אדם במכת חום, מתוכם שניים שנפטרו | מנכ"ל מד"א: "מתחילתו של גל היום ועד כה, חווינו טרגדיות רבות וטיפלנו במקרים קשים, אשר היו יכולים להימנע במידה של טיפול נכון"

מתחילת השבוע: תשעה לקו במכת חום; שניים נפטרו
עובד חברת החשמל שותה מים בשרב צילום: יוסי וייס, חברת החשמל

אם לא היה די בנגיף הקורונה, גם השרב הכבד שפוקד את ישראל עלול להיות מסוכן עד קטלני. החל מיום שישי האחרון, גבה השרב קורבנות וגרם לצוותי מד"א לטפל במעל ל-1,200 פגיעות שונות בשל החום - התייבשות, עילפון, סחרחורות, מכות חום ועוד. במהלך היום (רביעי) נרשמו ארבעה מקרים בהם קשישים תושבי הדרום טופלו על ידי החובשים והפראמדיקים של מד"א כשמצבם קשה.

מיום שישי האחרון ועד היום בשעות הצהריים נרשמו שני מקרי מוות כתוצאה מהחום הכבד וכ-1,200 מקרים בהם אזרחים נפגעו. במוקד 101 של מד"א התקבלו למעלה מ-725 קריאות בגין חולשה וסחרחורות, למעלה מ 370 קריאות על מקרי עילפון וכ-90 קריאות על מקרי התייבשות.

מאז שעות הבוקר (רביעי) התקבלו ארבע קריאות במרחב נגב של מד"א, שלוש מקרים שונים בבאר שבע, גבר בן 87 ואישה בת 94 אשר אותרו במצב קשה בביתם כשהם סובלים ממכות חום, אירוע נוסף, אישה בת 65 שלקתה במכת חום ובירוחם, גבר בן 65 התמוטט ברחוב בעקבות מכת חום. הארבעה טופלו ע"י חובשים ופראמדיקים של מד"א ופונו במצב קשה לבית החולים סורוקה בבאר שבע.

אלי בין, מנכ"ל מד"א מזהיר כי "עם תחילתה של עונת הקיץ, ונוכח השרב הכבד שפקד את ישראל בימים האחרונים, אנו מבקשים מהציבור להקדיש תשומת לב יתרה לשמירה על סביבתם הקרובה וכן לדאוג לאוכלוסיות בסיכון – קשישים, בודדים, חולים וילדים קטנים, אשר עלולים להיפגע באופן קשה בשל היעדר שמירה על ההנחיות בימים חמים אלו. מתחילתו של גל היום ועד כה, חווינו טרגדיות רבות וטיפלנו במקרים קשים, אשר היו יכולים להימנע במידה של טיפול נכון. אנו קוראים לציבור להישמר ולהיזהר, כדי לצמצם את הפגיעות ככל שניתן".

שרב כבד עומס חום קיצוני מגן דוד אדום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד