י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
טרגדיה עצובה בחיפה

ר' אליהו התמוטט על שפת ימה של הכנרת

הלך לעולמו ר' אליהו חדד ז"ל, הדמות האהובה משכונת נווה שאנן בחיפה, שנסע להתפלל בקבר רבי מאיר בעל הנס בטבריה, נכנס לכנרת, שם התמוטט למגינת לב בני משפחתו וחבריו 

ר' אליהו התמוטט על שפת ימה של הכנרת
רבי אליהו חדד ז"ל צילום: ח. גרינפלד

אסון על שפת הכנרת: ר' אליהו חדד ז"ל משכונת נווה שאנן בחיפה, נפטר היום (רביעי) לאחר שהתמוטט על שפת ימה של הכנרת והוא בן 64. 

היום התקבלה קריאה במרחב ירדן של מד"א על גבר שהתמוטט על רקע רפואי, לאחר שיצא מהמים סמוך לחוף הנפרד בטבריה. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו לו טיפול רפואי ראשוני, הוא פונה לבית החולים פוריה בעיר, שם נפטר לבית עולמו. 

ישראל מאיר בוסקילה ועדי סרור חובשים ב'איחוד הצלה' סיפרו: "כשהגענו למקום נתקלנו בגבר ללא דופק ונשימה לאחר שנמשה מהמים ע"י עוברי אורח. הענקנו לו סיוע ראשוני ולאחר מכן הוא פונה בניידת טיפול נמרץ לבית החולים בפוריה תוך כדי פעולות החייאה במצב אנוש".

ל'בחדרי חרדים' נודע כי ר' אליהו היה יהודי פשוט שעבד במאפייה בחיפה, הוא כונה בשם חבריו בשם "בובה" והיה אהוב על כולם. 

מכריו בחיפה מספרים ל'בחדרי חרדים' כי ר' אליהו כל חייו היו אהבה לבריות, מה שהוא יכול הוא נתן וחילק, היה חייכן שאהב לשמח את כולם תמיד.  

קבע את מקום תפילתו בבית הכנסת 'זיו התורה' בנווה שאנן, שם נודע בתפילותיו המיוחדות ומעולם לא החסיר תפילה. 

רבי אליהו היה אוהב ישראל בלב ובנפש, תמיד היו שומעים מפיו מילות ברכה. היה איש של שמחה יהודית אמיתית פנימית ולא מתוך חיצוניות וקיבל הכל באהבה למרות הקשיים שאכן היו מנת חלקו והיה דבוק מאוד בתורה ואוהב ומוקיר רבנן. 

"כל דבר מולו היה מסתיים בחיוך תמיד", מספרים מכריו ל'בחדרי חרדים' היה מקפיד על תפילות בציבור בחום ובקור, הוא היה מהמשכימים ומהמעריבים בחיים לא ראיתי את רבי אליהו בא באמצע התפילה, תמיד היה מגיע לפני כולם וגם עוזב לאחר כולם.

אף שהיה בעל יסורים לאחר שעבר בחייו התקפי לב היה טורח ובא כל יום לתפילה. רבי אליהו היה איש צדיק ונהג תמיד בפשטות- הוא היה עובד קשה במאפיית דוידוביץ בחיפה, וכל פעם שהייתה עיסה חדשה היה מברך בקולו החזק על העיסה כדי לזכות את כל הפועלים היהודים.

היה נוהג בפשטות ובצניעות כל הזמן, רבי אליהו היה מקורב לרבי ישראל דב אודסר "הסבא" שסידר את חופתו. את בניו קירב באהבה וזכה לראותם עוסקים בתורה ובמצוות בחייו. 

הוא נסע להתפלל אצל התנא רבי מאיר בעל הנס בטבריה, הוא ירד לכנרת לטבול ושם התמוטט למגינת לב. 

מסע הלוויה יתקיים הערב בשעה 22:00 בבית העלמין נשר, שם ייטמן. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

טבריה כנרת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד