י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
חשש לקראת מחר

הכבאים מסכמים: חמישה ימי לחימה בגל שריפות

לקראת שיא חדש במדד השריפות - מחר נכנסים ליום השישי של השרב ובכבאות והצלה חוששים מהתגברות הרוחות היבשות ושאננות האזרחים 

הכבאים מסכמים: חמישה ימי לחימה בגל שריפות
שריפת יער צילום: Gili Yaari /Flash90

בעקבות מזג האוויר השרבי והיבש הפוקד את אזורינו, לוחמי האש פועלים כבר חמישה ימים ברציפות במערך כוחות מתוגבר ובמהלכם הוזנקו עד כה ל - 1,500 שריפות, מתוכם יותר מ 1,000 אירועים בשטחים פתוחים.

החל משעות הבוקר המוקדמות ועד עתה פעלו לוחמי האש בכיבוי 196 שריפות בשטחים פתוחים ועוד 59 שריפות בשטחים אורבניים. במסגרת המאמץ לבלום את חזית האש המתרחבת הופעלו היום מטוסי הכיבוי בעשרה מוקדים שונים ובכלל זה שריפה גדולה בבקעה סמוך לבסיס צבאי. בסך הכל בוצעו רק היום 104 גיחות ב - 80 שעות טיסה  ו - 335,000 ליטר  של חומרי כיבוי הוטלו מהאוויר.

על פי הנחיית נציב הכבאות, גם מחר תשמר ההיערכות המוגברת והדריכות בכלל מערך הכיבוי ובתוכם היחידה האווירית של מטוסי הכיבוי שערכו עד אתמול 285 גיחות ב - 40 אירועים מבצעיים ובהם 13 הטלות על קווי בתים בקו האש.

מחר, (חמישי) אנו צפויים לאינדקס שיא של התפשטות שריפות מתחילת השנה, והחשש הוא להתלקחות מהירה של אש למרות הירידה הקלה הצפויה בטמפרטורות ובלחות בחלק מהאזורים בארץ. כל זאת, לאור הצפי להתחזקות משמעותית של רוחות בשל התגברות תהליך שבירת השרב.

בכבאות והצלה מביעים חששו מרפיון בהתנהגות הציבור בשל רצף ימי השרב ומבקשים לשמור על הוראות גופי החירום, ולהימנע מהדלקת אש בשטחים פתוחים.

 

 

 

גל שריפות שרב כבד עומס חום קיצוני כבאות והצלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד