ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
חודשים אחרי חיסול קודמו

דיווח: כוחות הביטחון בעיראק עצרו בכיר בדאעש

חודשים ספורים לאחר שחוסל מנהיג דאעש אל בגדדי, דיווחים הערב בעיראק כי נעצר יורשו עבד א-נאסר קרדאש | בדאעש לא מגיבים בשלב זה לדיווחים

דיווח: כוחות הביטחון בעיראק עצרו בכיר בדאעש
מנהיג דאעש שנעצר צילום: רשתות חברתיות ערביות

סוכנות הידיעות העיראקית מדווחת כי מנגנוני הביטחון של עיראק עצרו את יורשו של מנהיג דאעש, אבו בכר אל-בגדאדי, עבד א-נאסר קרדאש.

הערב (רביעי) מדווחת ‏סוכנות הידיעות העיראקית הרשמית כי מנגנוני הביטחון במדינה עצרו את יורשו של אבו בכר אל-בגדאדי, מנהיג דאעש, עבד א-נאסר קרדאש. לא נמסרו עוד פרטים נוספים. קרדאש מונה ליורשו של אל-בגדאדי לפני כמה חודשים אחרי שאל-בגדאדי חוסל בצפון מערב סוריה בידי כוחות אמריקניים.

רועי קייס מדווח, כי ‏הוא נקרא אבו איבראהים אל-האשמי ועל פי ההערכות בדאעש בכוונה פרסמו זהות בדויה שלו כדי שלא ייתפס. בדאעש טרם מתייחסים לדיווח.

עדיין לא ברור אם מדובר במנהיג דאעש האמיתי או אחד המועמדים לרשת את התפקיד. לפי התמונות שהופצו והדיווחים הוא כבר עצור כמה ימים.

‏עיתונאי בבגדאד אומר ל'כאן חדשות' כי ההודעה של השלטונות בעיראק לא הייתה מדויקת ומי שנעצר, עבד א-נאסר קרדאש, הוא מהשורה הראשונה של בכירי הארגון והיה אחד המועמדים לרשת את אל-בגדאדי מבין רשימה של מועמדים, אך מועמד אחר נבחר.

בגדאדי חוסל לאחר שנים של ניסיונות לשווא, להשיג מידע בזמן אמת על מיקומו של אל-בגדאדי, התפיסה הגדולה הגיעה מאשתו של עוזר של אל-בגדדי ואחד הבלדרים שהוא העסיק כדי להימנע משימוש בטלפונים ניידים ובמחשבים שהיו יכולים להקל עליו במעקב. גורמים רשמיים בארה"ב אמרו כי השניים נלכדו במערב עירק ומי שקיבלה את הפרס שהובטח על ראשו של בגדאדי ע"ס של 25,000,000 דולר, היא האישה, כך דווח ב'טיים'.

הכוחות האמריקאים השתמשו בשמות ובמיקומים שמסרו להם האישה והבלדר, אמרו שני גורמים אמריקאים ביום ראשון כי ה-CIA וקציני המודיעין העירקיים והכורדים החלו בגיוס סוכנים בנתיבים שנסע בהם אל בגדאדי במדבר על גבול סוריה-עירק. גורמים רשמיים החלו לסקור דרכים בהן השתמש, מקומות בהם עצר וחיפשו דפוסים לנסיעתו, כולל השהות הקצרה שלו בכפרים קטנים כמו זה בו נהרג לבסוף.

דאעש אבו בכר אל בגדדי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד