י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
בישראל דעיכה בעולם נסיקה

נגיף הקורונה לא מרפה: שיא נדבקים יומי

לעומת הדעיכה בישראל, נגיף הקורונה משיך להתפשט בעולם כולו והיום נרשם שיא נדבקים יומי חדש עם מעל 100 אלף חולים חדשים | המספרים באירופה ובארה"ב מהווים כ-20% מכלל המקרים היומיים, בכל אחת מהן.

נגיף הקורונה לא מרפה: שיא נדבקים יומי
מחלקת קורונה צילום: נתי שוחט, פלאש 90

בעוד כאן בארץ בחסדי שמים המגיפה נעצרה ונראה כי הגל הראשון לפחות של המגיפה מאחורינו, בעולם המגיפה ממשיכה להשתולל בכל העוצמה ומכה באופן קשה במדינות מסוימות, בסוכנות הידיעות 'רויטרס' פרסמו נתונים של נתוני התחלואה בעולם כולו ממנו עולה מאז פרוץ המגיפה בעולם ביממה האחרונה נרשם מספר הנדבקים הרב ביותר בסך 106 אלף ביממה אחת בלבד, מספר הנדבקים בקורונה בעולם מאז פרוץ המגפה עבר את רף החמישה מיליון. ראש ארגון הבריאות העולמי התייחס לנתונים העגומים ואמר כי "יש לפנינו עוד דרך ארוכה".

אמריקה הלטינית הפכה למוקד התפרצות גדול השלישי בגודלו, שם אובחנו השבוע כשליש ממספר חולי הקורונה היומי בעולם, רובם מברזיל שעברה לאחרונה את גרמניה, צרפת ובריטניה אחרי ארה"ב, בה אובחנו מיליון וחצי חולים, ורוסיה עם 309 אלף נדבקים. המספרים באירופה ובארה"ב מהווים כ-20% מכלל המקרים היומיים, בכל אחת מהן.

בארה"ב המגיפה ממשיכה להשתולל בכל העוצמה ועד כה אובחנו בה 1,551,853 בני אדם, כשסך המתים שם עומד על 93,439 אנשים, רק ביממה האחרונה אובחנו 23,285 מקרים חדשים של קורונה, ו-1,518 מתים כתוצאה מהידבקות בנגיף.

ע"פ הנתונים הרשמיים מגיפת הקורונה גבתה את חייהם של יותר מ-326 אלף חולים עד כה – אולם הערכה כי המספר גבוה יותר, לאור העובדה שהבדיקות עדיין מוגבלות ומדינות רבות לא כוללות בנתונים את המתים מחוץ לבתי החולים. בסך הכול, יותר ממחצית ממקרי המוות אירעו באירופה.

העולם כולו ממתין לפיתוח החיסון המיוחל שישים קץ למגיפה הקטלנית שכאמור גבתה כבר את חייהם של למעלה משלוש מאות אלף בני אדם, עשרות מכונים בעולם נמצאים במרוץ האדיר לקראת פיתוח החיסון, חלקם נמצאים כבר בשלבים מתקדמים, כבר בשלב הניסויים.

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד