י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הופסק התיאום הבטחוני

משבר הקורונה: המדינה הערבית שלחה סיוע; ברש"פ סרבו לקבל

בעקבות משבר הקורונה החמור, והמחסור בציוד רפואי ברשות הפלסטינית, מאיחוד האמירויות נשלח סיוע רפואי שנחת שלשום בנתב"ג • ברשות סרבו לקבל את המשלוח • בנוסף, הרשות העבירה מסר לישראל כי היא מפסיקה לחלוטין את התיאום הביטחוני

משבר הקורונה: המדינה הערבית שלחה סיוע; ברש"פ סרבו לקבל
אבו מאזן ברמאללה צילום: פלאש 90

הרשות הפלסטינית מסרבת לקבל את סיוע הקורונה הרפואי שנשלח אליה שלשום מאיחוד האמירויות ונחת בנמל התעופה בן גוריון, בטיסה ישירה מאבו דאבי.

מקורות פלסטינים מסרו ל'כאן חדשות' כי השלטונות באבו דאבי כלל לא תיאמו איתם, והדרך שבה נשלח הסיוע אינה מקובלת על הרשות. "אם איחוד האמירויות רוצה לעשות נורמליזציה עם ישראל, אז לא על הגב שלנו", אמר מקור פלסטיני לכאן חדשות. הוא הוסיף כי משרד הבריאות ברמאללה סירב לקבל את משלוח הסיוע לאחר שהתברר לו כי הדבר תואם עם ישראל והאו"ם בלבד, ולא עם שום גורם פלסטיני. "לא ראינו מה כולל המשלוח ואף אחד לא דיבר איתנו", ציין. הוא טען כי אין קשר בין העובדה שאבו דאבי היא הפטרונית של יריבו של אבו מאזן, מוחמד דחלאן, לבין הסירוב לקבל את המשלוח מהאמירויות. לא ברור כעת האם המשלוח – שהיה מיועד לפלסטינים בגדה ובעזה – יועבר כעת כולו לרצועה.

בתוך כך הודיעה הרשות הפלסטינית במסר רשמי לישראל כי לא תיתן יד להתפשטות אלימות בשטחי הגדה גם בצל הפסקת התיאום הביטחוני עמה. עוד אמרו כי הרשות העבירה מסר בצינורות הרשמיים לישראל ולפיו הוחלט להפסיק את התיאום הביטחוני על כל היבטיו ובכל הדרגים והרמות. ראש הממשלה הפלסטיני מוחמד שתאייה אמור להיפגש עם ראשי מנגנוני הביטחון ברשות הפלסטינית, ככל הנראה עוד היום, כדי לדון עמם בדרכים ליישום ההחלטה בשטח.

איחוד האמירויות אבו מאזן קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד