י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
פרסום ראשון

בעקבות ההסתה: דרישה לפטר את רזי ברקאי

לאחר ששדר גל"צ, רזי ברקאי, תקף בחריפות את הציבור החרדי, כשאמר כי בעוד הציבור החילוני קובר את מתיו (הכוונה לחייל עמית בן ברוך ז"ל), הציבור החרדי במירון מתפרע נגד המשטרה, ארגון בצלמו פנה לתחנה הצבאית בדישה להשעות את ברקאי

בעקבות ההסתה: דרישה לפטר את רזי ברקאי
רזי ברקאי צילום: משה שי, פלאש 90

ארגון בצלמו פנה לגל"צ בדרישה להשעות את השדרן רזי ברקאי שהסית נגד כלל הציבור החרדי. הדרישה באה בעקבות כך שמיד אחרי ל"ג בעומר בתכניתו היומית דיבר רזי ברקאי בחריפות נגד הציבור החרדי, והצהיר שבעוד הציבור החילוני קובר את מתיו (הכוונה לחייל עמית בן ברוך ז"ל שנהרג מפגיעת אכן בפעילות מבצעית בכפר כובר), הציבור החרדי במירון מתפרע נגד המשטרה. בנוסף הוסיף שהם (הציבור החילוני) סוחבים את כלל הציבור החרדי ומהווים חמור של משיחים.

במכתב הדרישה לגל"צ נכתב כי "מדובר בדברי הסתה קשים ביותר, המבחן הפשוט לבדיקה הוא האם הם היו נאמרים כלפיי הציבור הערבי שאף הוא אינו משרת בצבא, לעיתים רבות חלקו מתפרע באופן חמור בהרבה מהמגזר החרדי ואף יצאו ממנו מס' רב של מחבלים – ברי כי כלפיי הציבור הערבי הדברים לא היו נאמרים".

ועל כן, "נוכח חומרת הדברים, אבקשך לנזוף ברזי ברקאי, להשעות אותו ולדרוש ממנו התנצלות כנה בשידור. לא ייתכן כי ל שדרנים יפעלו באין מפריע, ישמיצו, יכלילו וייצרו הסתה חמורה".

שי גליק מנכ"ל בצלמו מסר אנחנו פנינו בעניין גם ליחידה למאבק בגזענות. לא נוותר עד שתיפסק הגזענות כלפי החרדים. חרדים הם אזרחים שווי זכויות בדיוק כמו כולם.

כזכור, מיד אחרי ל"ג בעומר בתכניתו היומית דיבר רזי ברקאי בחריפות נגד הציבור החרדי. 

"ישראל 2020, שתי תמונות, שתי מדינות", פתח ברקאי. "האחת - חיילים עטויי מסיכות קוברים את חברם שנפל בפעילות מבצעית ליד ג'נין. אבא שלו ששכל את בנו ממרר בבכי. "הנה ידי שחתמו לו על קרבי". גם באירוע הקשה הזה מנסים לשמור מרחק אחד מהשני.

"תמונה שנייה - בית שמש, בני ברק, הר מירון, הם שוב מתפרעים, מצפצפים על ההנחיות, יורקים על שוטרים. את מחיר ההפקרות שלהם שילמנו כולנו אחרי פורים ונמשיך גם לשלם". כאן הוא השמיע פסקול של פוליטיקאים המדברים נגד החרדים שלא מתגייסים לצבא.

"נכון", המשיך לנאץ ברקאי, "לא כולם, יש זק"א, יש יד שרה ועוד ארגונים רבים אחרים, אבל לצידם יש עשרות אלפים שאנחנו נמשיך לממן ולהעניק להם את הטיפול הרפואי הטוב ביותר ולהתגייס לצבא במקומם. בקיצור, להיות חמורם של משיחיסטים".

בתגובה, הופץ מספר הטלפון שלו תחת השם "יעקב-מכירת טיטולי האגיס בזול", והוא הוצף במאות שיחות והודעות שגרמו להשבתת המכשיר.

לפני מספר שבועות בלבד הסיתה השדרנית רינה מצליח נגד חרדים, ובתגובה הופץ מספר הטלפון שלה תחת השם "חלוקת ביצים" מה שזיכה אותה במאות שיחות והודעות שהשביתו לה את הטלפון לחלוטין.

רזי ברקאי בצלמו הסתה נגד חרדים גלי צה"ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד