י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"יהודים רשעים, חושבים רק על עצמם"

המחוקק היהודי ספג אנטישמיות ברשת והחשבון נמחק

הסנאטור דוי אלקולומברי, המחוקק היהודי הראשון שמכהן בתפקיד הרם ראש הקונגרס הלאומי הברזילאי היה נתון להתקפה פראית אנטישמית ברשתות החברתיות, מקרה שהסעיר את המדינה והביא להסרת החשבון התוקף מהרשת

המחוקק היהודי ספג אנטישמיות ברשת והחשבון נמחק
הסנאטור דוי אלקולומברי צילום: מתוך פייסבוק

ראש הקונגרס הלאומי של ברזיל, המחוקק היהודי הראשון שמכהן בתפקיד בבית המחוקקים במדינה, היה קורבן להתקפות אנטישמיות ברשתות החברתיות.

ההשמצות נגד הסנאטור דוי אלקולומברי התפרסמו השבוע בפרופיל הפייסבוק של משתמש בשם ג'וטה ג'וניור, אך הוסרו לאחר שהן זכו לפרסום רחב.

"אני מקווה שאלוקים ימשיך להאיר את הנשיא ז'איר בולסונארו מכיוון שיש לו יהודי העומד בראש הסנאט בעמדת נחיתות", נכתב בהודעה. "יהודים הם אומללים. יהודים רשעים וחושבים רק על טובתם", נכתב על ראש הקונגרס.

פייסבוק מחקה את חשבון המשתמש לאחר שהקונפדרציה הישראלית - ברזילאית הוקיעה את הפוסט האנטישמי ביום שלישי. "זה מדאיג לראות התקפה על אנשים רק בגלל שהם יהודים", אמר נשיא הקונפדרציה, פרננדו לוטנברג. "לא נקבל את הנורמליזציה של האנטישמיות במדינה שלנו".

אלקולמברי בן ה-42, לא היה מפורסם בקרב חוגים יהודיים במדינה הגדולה באמריקה הלטינית ברזיל, עד שמונה לתפקידו. הוא הודה לארגון הגג של היהודים בארצו על התמיכה.

"אתמול דיברתי על החשיבות של אחדות כדי להתגבר על המגיפה. בתגובה הותקפתי במדיה החברתית על היותי יהודי", אמר. "אני אסיר תודה על תגובת הקונפדרציה על ההערה האנטישמית שהייתי קורבן לה".

תקיפה אנטישמית פייסבוק הסתה הסנאטור דוי אלקולומברי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד