י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
לאחר השבעת הממשלה

מה חושב הציבור על מינוי השרים ומי ראוי לרשת את נתניהו בליכוד

בסופו של שבוע בו התרחשה היסטוריה והושבעה ממשלה בישראל אחרי 506 ימי משבר פוליטי שכמותו לא ידעה המדינה, כולל שלוש מערכות בחירות, נערך סקר שבדק מה חושב הציבור על מינוי השרים בכחול לבן, את מי היו רוצים לראות כשר אוצר ומי ראוי לרשת את נתניהו בבוא היום

מה חושב הציבור על מינוי השרים ומי ראוי לרשת את נתניהו בליכוד
בני גנץ ובנימין נתניהו במליאת הכנסת צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

כמעט שבוע להשבעת הממשלה הגדולה בתולדות ישראל - סקר שערך מכון 'דיירקט פולס', מעיד מה חושב הציבור לגבי המינויים עליהם החליטו בני גנץ ובנימין נתניהו.

שר האוצר הבא של ישראל יצטרך להתמודד בשנה הקרובה עם גירעון תקציבי ומשבר כלכלי כבד. על פי הסקר רוב בקרב כלל הציבור, היה מעדיף לראות את ניר ברקת בתפקיד שר האוצר על פני השר ישראל כץ. בקרב מצביעי 'הליכוד' הפער בין השניים קטן יותר.

על פי הסקר, מבין כלל המשתתפים, 52.5% היו רוצים לראות את ניר ברקת בתפקיד, לעומת 52.3% מקרב מצביעי 'הליכוד'. 27.8% מכלל משתתפי הסקר מרוצים מהבחירה בישראל כץ לתפקד שר האוצר, לעומת 41.1% מבין מצביעי 'הליכוד'. 18.9% ממשתתפי הסקר היו רוצים לראות אישיות אחרת בתפקיד, ו-6.5% מבין מצביעי 'הליכוד' היו רוצים לראות שר אחר בתפקיד. 

גם סוגיית היורש של בנימין נתניהו ריחפה באוויר לאורך כל תקופת הקמת הממשלה - את מי הציבור היה רוצה לראות בראשות 'הליכוד' ביום שאחרי? נראה שהפער בין כלל הציבור לבין מצביעי 'הליכוד' מעולם לא היה גדול יותר.

ולנתונים, חבר הכנסת גדעון סער שלא זכה לתפקיד סביב שולחן הממשלה מסומן על ידי כלל משתתפי הסקר כמנהיג המוביל אחרי נתניהו עם 34.43%, לעומת 19.6% מבין מצביעי 'הליכוד' שרוצים לראותו מנהיג את התנועה בעתיד.

מי שמוביל בקרב מצביעי 'הליכוד' כמנהיג אחרי עידן נתניהו, הוא ח"כ ניר ברקת - גם הוא לא זכה לתפקיד סביב שולחן הממשלה, עם 29.9% מקרב המצביעים. לעומת 21.86% מבין כלל המשיבים.

אחריהם במרחק רב, שר האוצר ישראל כץ, עם 14 אחוזי התאמה לראשות 'הליכוד' מבין מצביעי הליכוד, לעומת 8.2% מכלל משתתפי הסקר שרוצים לראותו מנהיג את התנועה ביום שאחרי, אחריו, יו"ר הכנסת לשעבר ושר הבריאות בהווה יולי אדלשטיין עם 9% תמיכה בקרב הציבור הכללי, לעומת 7.5 אחוז בלבד בקרב מצביעי 'הליכוד' שבחרו בו בפריימריז למקום השני אחרי נתניהו זה כמה פעמים ברציפות. אחריו.

השר גלעד ארדן, שימונה בקרוב לשגרירנו בארה"ב ובאו"ם, גם הוא מוברג גבוה בצמרת 'הליכוד', זוכה רק 9.3% בקרב מצביעי הליכוד שמעוניינים לראותו מנהיג וראש ממשלה בעתיד שאחרי עידן נתניהו, לעומת 6.28 אחוז מכלל הציבור. בתחתית נמצאת שרת התחבורה מירי רגב עם 3.7% תמיכה בקרב מצביעי הליכוד, לעומת 1.9% בקרב כלל הנשאלים.

הסקר בדק גם כן מה חושב הציבור על חלוקת התפקידים של יו"ר כחול לבן בני גנץ בקרב חבריו לסיעה. 55.5% מבין מצביעי כחול לבן, סבורים כי המינויים הותאמו לפי נאמנות אישית בלבד, לעומת 35.7% מכלל המשיבים בסקר שסבורים כך. מבין כלל המשתתפים 50.8% סבורים כי מדובר במינויים מקצועיים לפי כישורים, לעומת 29 אחוז מבין מצביעי כחול לבן שסבורים כך.  

המדגם נערך על ידי שלמה פילבר וצוריאל שרון באמצעות Direct Polls LTD, בתאריך ה-21 במאי 2020 בשעות אחה"צ, באמצעות מערכת דיגיטלית בשילוב פאנל, בקרב 601 נדגמים מהאוכלוסייה הבוגרת (18+) בישראל. טעות הדגימה הסטטיסטית 4.3%+- בהסתברות של 95%.

מכון הסקרים דיירקט פולס ממשלת אחדות ניר ברקת ישראל כץ גדעון סער בנימין נתניהו בני גנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד